همیشه بهترین و سالمترین‌ غذا، غذایی است که در خانه پخته می شود اما چنانچه از بیرون غذا خورده می‌شود می توان با رعایت راه کارهایی غذای سالمی برای خود و اعضای خانواده و دوستان فراهم نمود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ساینس‌ دیلی‌، وقتی برای مصرف غذا افراد به رستوران می روند می توانند غذاهایی را که در آنها چربی کمتری وجود دارند را سفارش دهند، همینطور می توانند از مصرف شیرینی و کیک‌ها و انواع بیسکویت ها خودداری کنند، به خصوص برای وعده ی پس از غذا و به جای آن از میوه ها و سالادها‌ استفاده کنند.

گفتنی است؛ استفاده از نان کامل گندم می تواند مکمل خوبی برای صرف غذا به جای استفاده از انواع شیرینی ها باشد.

افراد در زمان سفارش دادن غذا می بایست برای سلامتی بیشتر از غذاهای کم چرب استفاده کنند و یا انواع غذاهایی با منشاء دریایی را که سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است را استفاده کنند.

برای حفظ سلامتی بیشتر بهتر است که افراد رستوران هایی بروند که از سلامت و ایمنی و کیفیت مواد غذایی آن اطمینان دارند و همینطور کادر خدماتی آن رستوران نیز بهداشت را در پخت غذاها و نیز پاکیزه نگه داشتن محیط رستوران رعایت می کنند.

برای انتخاب سالمترین غذا کمک گرفتن از اطرافیان و کادر خدماتی رستوران و بررسی اجزای تشکیل دهنده‌ی غذا می تواند چاره‌ساز باشد./ع2
برچسب ها: غذا ، سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار