گلوبال ريسرچ در تحليلي به قلم مايکل چاسدوفسکي نوشت بيشتر مردم در آمريکا کره شمالي را يک کشور بالفطره متجاوز و تهديدي براي امنيت جهاني مي دانند و اطلاع رساني غلط رسانه ها موجب شده است کره شمالي همچنان يک کشور ياغي شناخته شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه گلوبال ريسرچ ؛‌ با اين حال رسانه ها به ندرت به تاريخ جنگ کره و پيامدهاي فجيع آن اشاره مي کنند. آمريکا به جاي آنکه متجاوز اصلي اين جنگ معرفي شود، قرباني اين جنگ معرفي مي شود اين در حالي است که در واقع کره شمالي در پي بمباران جنگنده هاي آمريکايي در دهه هزار و نهصد و پنجاه ميلادي يک سوم جمعيت خود را از دست داد. 

منابع نظامي آمريکايي تاييد مي کنند بيست درصد از جمعيت کره شمالي در طول بمبارانهاي شديد کره شمالي طي جنگ سه ساله دو کره کشته شده اند.  ژنرال کورتيس ليمي  از فرماندهان سابق نيروي هوايي آمريکا در اظهاراتي معروف گفته است آمريکا در بمباران کره شمالي هفتاد و هشت شهر، هزاران روستا و حدود بيست درصد از جمعيت کره شمالي را کشته است. 
                                   

اکنون به طور گسترده اين باور وجود دارد که کره شمال در طول جنگ سه ساله شبه جزيره کره يک سوم جمعيت هشت الي نه ميليون نفري خود را تنها ظرف يک دوره سي و هفت ماهه از دست داد که اين رقم از نظر درصد تلفات پرتلفات ترين جنگ در طول تاريخ براي يک کشور به شمار مي رود. منابع رسمي دولت کره جنوبي ميزان تلفات کره شمالي را در اين جنگ يک ميليون و پانصد و پنجاه هزار نفر تخمين مي زنند. 

در جنگ جهاني دوم انگليس نود و چهار صدم درصد از جمعيت خود را از دست داد، فرانسه يک و سي و پنج صدم درصد ، چين يک و هشتاد و نه صدم درصد و آمريکا نيز سي و دو صدم درصد از جمعيت خود را از دست داد. اين در حالي است که در جنگ شبه جزيره کره، کره شمالي سي درصد از جمعيت خود را از دست داد. با اين حال ژنرال کورتيس ليمي مي گويد به هيچ وجه بابت اين تلفات گسترده ناراحت نيست زيرا همه مردم از ارتش کشورشان حمايت مي کردند. 

کمي تامل کنيد: اگر خود آمريکا مورد بمباران قرار مي گرفت و يک سوم از جمعيت اين کشور در نجاوز خارجي از بين مي رفت آن وقت بود که مردم آمريکا به طور قطع تهديد هايي که آن قدرت خارجي برايشان ايجاد مي کرد متوجه مي شدند. حال اگر از ديد کره شمالي که سي درصد از جمعيت خود را در نتيجه حملات سي و هفت ماهه آمريکا از دست داده است نگاه کنيم آمريکا تهديدي براي امنيت جهاني است. کشور آنها نابود شده است. شهرهاي و روستاهاي اين کشور بمباران شده است و به گفته ژنرال کورتيس ليمي مي توان گفت آمريکا در طول جنگ کره تقريبا همه شهرهاي کره شمالي را بمباران کرده و خسارت زده است و حتي عامل خسارت هاي کره جنوبي در جنگ دو کره است. 

حتي يک خانواده در کره شمالي نيست که عزيزانش را در اين جنگ از دست نداده باشد. آمريکا در طول اين جنگ از بمبهاي آتش زا زيادي استفاده کرد به طور عمد تقريبا در هر نقطه از کره شمالي انداخته مي شد. به دستور ژنرال مک آرتور در پاييز هزار و نهصد و پنجاه همه تاسيسات زيربنايي کره شمالي و کارخانه هاي اين کشور بمباران شود. 

اين بمباران تا روز امضاي آتش بس بيست و هفتم ژوئيه 1953 ادامه داشت. از نظر مردم کره شمالي متجاوز واقعي در اين جنگ آمريکا است که عامل کشتار بيش از دو ميليون نفر در يک کشور هشت الي نه ميليون نفري شده است. 

با اين حال اين حقايق همچنان توسط رسانه هاي غربي پنهان مي شود تا بتوان کره شمالي را محور شرارت ، يک کشور ياغي و تهديدي که جامعه بين المللي آنرا محکوم مي کند، نگه داشت. در کنوانسيون هزار و نهصد و چهل و هشت سازمان ملل درباره پيشگيري و تنبيه جرايم جنگي تعريف کشتار جمعي ارائه شده است. براساس اين تعريف نابودي عمده و نظام مند يک فرقه، گروه ، مذهب و يا ملت نسل کشي است. 

براساس بند دو اين کنوانسيون نيز هر گونه اقدام براي کشتن گسترده يک گروه ، فرقه يا نژاد، ايجاد آسيب هاي شديد بدني و ذهني به آنها، اعمال تدابيري براي جلوگيري از زاد و ولد يک گروه و نيز انتقال به زور کودکان يک گروه نيز نسل کشي محسوب مي شود. در اينجا جناياتي که آمريکا در طول جنگ کره مرتکب شده است همگي نسل کشي است. بمباران هايي که آمريکا در طول جنگ کره به عمد براي نابود کردن کره شمالي صورت داده است براساس کنوانسيون سازمان ملل نسل کشي است. 

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: آمریکا ، تهدید ، امنیت ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار