جنبش حماس اعلام کرد هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت و کساني که مخالف گفتگو با حماس هستند فقط به خود زيان مي رسانند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاري  سما ،  عزت الرشق  از رهبران جنبش حماس جمعه شب از سخنان اخير ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا  درباره خودداري واشنگتن از هر گونه گفتگو با حماس انتقاد کرد .
 نولاند پنج شنبه شب اعلام کرده بود تا زماني که حماس خواسته هاي کميته چهار جانبه صلح خاورميانه را اجرا نکند  و از خشونت دست نکشد و رژيم صهيونيستي  و توافقنامه  هاي پيشين  امضا شده بين  تل‌اويو و تشکيلات خودگردان را  به رسميت نشناسد ،  با اين جنبش گفتگو نخواهد کرد .
الرشق سياست دولت آمريکا و اظهارات مسئولان اين کشور را  کاملا مردود  و آن را  تداوم  سياست نادرست  و جانبدارانه واشنگتن از رژيم صهيونيستي  دانست .
 وي در ادامه تاکيد کرد  جنبش حماس هرگز حاضر نيست رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد . عزت الرشق  افزود مقاومت  فلسطين در برابر اشغالگري و حملات اسرائيل  در واقع مبارزه مشروع بر اساس اصول و قوانين بين المللي و آموزه هاي  ديني  است .
وي افزود جنبش حماس هرگز به دنبال  گفتگو  با آمريکا و کسب مشروعيت از اين کشور يا  کشورهاي ديگر نيست .
 عزت الرشق در ادامه تصريح کرد  جنبش حماس مشروعيت خود را از  ملت فلسطين مي گيرد و  به اصول و تعهداتش در زمينه احقاق حقوق مردم و سرزمين فلسطين و نيز دفاع از انان در برابر  تعرضات اسرائيل  پايبندي کامل دارد .
 الرشق تاکيد کرد حماس همچنين تلاش مي کند مشروعيت خود را از طريق  مقاومت کسب کند . 
وي افزود  کساني که نمي خواهند با حماس گفتگو  کنند فقط به خود زيان مي رسانند و خود را بيشتر منزوي مي کنند .







برچسب ها: بین الملل ، حماس ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار