رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اگر همكاران مي‌خواهند كمكي به من بكنند توصيه‌ام اين است كه كار سازمان را محكم و قوي‌تر از قبل انجام دهند و اين بهترين كمك به من است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در نخستين جلسه عمومي با كارشناسان، بازرسان و مديران سازمان بازرسي كل كشور در سال 92، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و نام‌گذاري آن به عنوان سال «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» گفت: در دل اين پيام نكته‌اي نهفته است و آن اين است كه شرايط ما همچنان خطير است و نيازمند حركت جهادي و حماسي هستيم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطر نشان كرد: منطقه ما كانون گرفتاري‌ها و بحران است و از هر طرف تحت فشارها و درگيري مي باشد. اين بحران يك مخاطب عام و يك مخاطب خاص دارد. مخاطب عامش، امت اسلامي است و مخاطب خاصش جمهوري اسلامي است و تضعيف هر كدام تضعيف ديگري را در پي دارد.

وي اختلاف‌افكني و توطئه‌هاي دشمنان را يادآور شد و افزود: دشمن به دنبال ايجاد اختلافات مذهبي و اعمال خشونت است و به گونه‌اي عمل مي‌كند كه هر روز صحنه‌هاي بدي را جلوي ديدگان همه به تصوير مي‌كشد و اين نقشه و كيدي است كه با جديت توسط دشمن تعقيب مي‌شود. از طرف ديگر عمليات و ترفندهاي سياسي عليه ملت ايران اسلامي در حال تشديد و تعقيب است و به‌طور عمده و برجسته موضوع انتخابات هدف گرفته شده است. خود انتخابات في‌نفسه داراي هيجان و شور و احساس است و در آن بسترهايي توليد مي‌شود كه طي آن منازعات و درگيري‌ها را مي‌شود تشديد كرد و بايد در اين زمينه حواسمان جمع باشد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به مشكلات اقتصادي كه جهان درگير آن است افزود: دشمن از مدت‌ها قبل براي فشار اقتصادي بر كشور برنامه داشت. معمولاً تدابير اقتصادي زمان‌بر است و چه سياست‌هاي انقباضي و چه سياست‌هاي انبساطي در پيش بگيريم اينها زمان‌ مي‌برد تا خودش را نشان دهد.
 
نظام از اول انقلاب نشان داد كه ميزان رأي ملت است

پورمحمدي با بيان اين‌كه تضعيف جمهوري اسلامي، تضعيف امت اسلامي را در پي خواهد داشت، گفت: در چنين شرايطي چاره كار، بيانات مقام معظم رهبري است. يعني حماسه سياسي و حماسه اقتصادي. در حوزه سياسي ان‌شاءالله با برگزاري انتخابات خوب و با رأي و مشاركت بالاي مردم، گام بلندي براي خلق حماسه سياسي برداشته مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه كشور به رأي مردم متكي است، گفت: از اول انقلاب، نظام نشان داد كه ميزان رأي ملت است و صندوق‌هاي رأي كانون اصلي‌ تعيين سرنوشت است. امروز هيچ‌كس نمي‌تواند ادعا كند كه از صندوق چه بيرون مي‌آيد و چه كسي پيروز صحنه انتخابات است و اين نشان مي‌دهد كه نتايج انتخابات غير قابل پيش بيني و واقعاً متكي به رأي مردم است.

پورمحمدي با اشاره به بيانات صريح و روشن مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات و مشاركت مردم گفت: مشاركت گسترده، حضور عمومي مي‌خواهد و حضور عمومي زماني اتفاق مي‌افتد كه مردم بدانند رأيشان تعيين‌كننده است. نظام روي اين مسأله تأكيد دارد و و مقام معظم رهبري در بياناتشان اين مسأله را تبيين كردند.
 
حضور مردم در انتخابات موجب تقويت نظام است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تبيين نقش حضور مردم در انتخابات در ابعاد داخلي و بين‌المللي افزود: حضور مردم در انتخابات هم سرنوشت داخلي را ثبات، اطمينان و قوت خواهد داد و هم در عرصه بين‌المللي جايگاه جمهوري اسلامي را تقويت خواهد كرد.

پورمحمدي به بخش دوم پيام نوروزي مقام معظم رهبري(حماسه اقتصادي) اشاره كرد و گفت: امكانات و منابع و فرصت‌هاي خوبي داشتيم اما متأسفانه از آن خوب استفاده نكرديم و تحريم‌ها نيز بر آن اضافه شد و مشكلات را بيشتر كرد. راه خروج آن هم، خلق يك حماسه اقتصادي است كه بايد در حوزه‌هاي مختلف تحول ايجاد شود.

وي با بيان اين‌كه تحول اقتصادي با سيستم جديد مديريتي كشور محقق خواهد شد، خاطرنشان كرد: مقدمه تحول اقتصادي، تحول مديريتي و اداري كشور است و در دوره جديد مديريت كشور بايد ضعف‌ها را جبران و نقاط قوت را تقويت نمود.
 
حركت بر مدار نظم، قانون و برنامه

پورمحمدي به نقش سازمان بازرسي در تحقق شعار حماسه سياسي و اقتصادي اشاره كرد و گفت: كشور زماني مي‌تواند گام‌هاي استوار و قوي بردارد كه بر مدار نظم و قانون و برنامه حركت كند و قانون و برنامه هم زماني محقق مي‌شود كه نظارت و كنترل خوبي انجام شود. لذا نقش سازمان بازرسي ويژه و تعيين‌كننده است و سعي كنيم از ظرفيت و فرصت‌هايي كه در اختيارمان است خوب استفاده كنيم.

وي ادامه داد: اگركشور مي‌خواهد حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اتفاق بيفتد در پناه قانون و برنامه و در پناه بازرسي و نظارت و حمايت از آن محقق خواهد شد. اگر اين شعار به تفكر مبنايي و پايه‌اي متكي نباشد امكان تحقق ندارد. پورمحمدي خاطرنشان كرد: اگر بيشترين امكانات و قوي‌ترين تيم مديريت در كشور باشد اما تفكر مبنايي در كشور شكل نگيرد موفق نخواهد بود. نمونه‌اش هم دولت نهم و دهم است كه ديديم علي‌رغم موقعيت‌هاي مناسب، اتفاق خاصي نيفتاد.
 
موانع مسير تحول كشور را مي‌شناسم

پورمحمدي با اشاره به حضورش در مصاف انتخاباتي دهمين دوره رياست جمهوري گفت: اميدوارم با توكل بر خدا، با حضور در انتخابات، توانايي‌ها و تجربه‌هاي‌مان را جهت اداي دين به مردم نشان دهيم. دريافتم اين است كه بسياري از مديران كشور با خيلي از لايه‌هاي اداري كشور آشنايي ندارند. موانعي را كه در مسير تحول كشور وجود دارد مي‌شناسم به خصوص در لايه‌هاي پنهان. در مدت حضورم در سازمان بازرسي، شناختي از وضعيت كشور به دست‌آوردم و در صورت توفيق، اين سرمايه عظيم را در خدمت توسعه، رشد و تعالي كشور قرار مي‌گيرد.
 
همكاران به‌جاي كمك به من در انتخابات كار سازمان را محكم و قوي‌تر از قبل انجام دهند

پورمحمدي ادامه داد: اگر همكاران مي‌خواهند كمكي به من بكنند توصيه‌ام اين است كه كار سازمان را محكم و قوي‌تر از قبل انجام دهند و اين بهترين كمك به من است. بنده ملتزم هستم طبق قانون عمل كنم و يكي از محورهاي انتخاباتي من هم همين است و تبعاً خودم و ساير همكارانم بايد به قانون ملتزم باشند.

پورمحمدي در پايان با تأكيد بر اين‌كه نبايد فرصت خدمت‌گزاري را از دست داد به آياتي از قرآن اشاره كرد و گفت: با تقوا و سلامت نفس آينده‌اي خوب و روشن را بايد براي كشور رقم زد و از آن جماعت نباشيم كه خدا و خود را فراموش مي‌كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار