پورمحمدي با بيان اينکه نظام طي 34 سال نشان داد که راي ملت تعيين کننده است، گفت: اگر امروز انقلاب مسير خود را ادامه مي‌دهد براي اين است كه امت در مسير امامت قدم برداشته و تبعيت از خدا در جامعه بايد به تبعيت از رهبري الهي بيانجامد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي شب گذشته با حضور در همايش «پاسداشت ولايت، بصيرت و وحدت» كه به همت مجمع ياران انقلاب اسلامي در مسجد جامع فومن برگزار شد، گفت: حزب الله، طيفي گسترده و با سلايق مختلف است و اين ناشي از نگاه انقلاب اسلامي است كه نگاهي وسيع، عميق و گسترده است. امام(ره) با اين نگاه انقلاب را به ثمر رساند و رهبري نيز با اين نگاه كشور را سامان دادند.

وي افزود: امروز ابرقدرت‌ها احساس مي‌كنند كه بايد مقابل جمهوري اسلامي اعتراف و تعظيم كنند. همين نگاه است كه تمام انسان‌هاي مؤمن و پاك باخته جهان را به خود جلب مي‌كند. سلايق مختلف است ولي همان طور كه رهبري فرمودند هر كه به اسلام پايبند باشد، به انقلاب اسلامي باور داشته باشد، به امام اعتقاد داشته باشد، به رهبري ملتزم باشد ما اين را ولايي مي‌دانيم. بنابراين ولايت چهار شاخص اصلي دارد. هر كس اين چهار شاخص را داشته باشد ولايي است. اختلاف سليقه هم موجب شادابي و بالندگي جامعه مي‌شود. رمز موفقيت ما اين است كه سينه فراخ داشته باشيم و مؤمنين جامعه و انقلاب را زير يك خيمه جمع كنيم. اگر بخواهيم به بصيرت برسيم بايد.

پور محمدي خاطرنشان کرد: وحدت بايد جايي باشد كه ظرفيت جمع كردن همه را داشته باشد. بايد سينه فراخ و دل دريايي مانند ولايت داشت كه به وحدت و بصيرت رسيد.
 
ولايت امام و رهبري رمز پيروزي و بصيرت ملت تا به امروز بود

بازرس كل كشور با بيان اينكه قانون و كتاب، مفسر و مجري مي‌خواهد، گفت: براي اينكه به هدف و نتيجه برسيم، اين بصيرت ما راهگشا باشد، بتوانيم به ستون وحدت اتكا كنيم، اينجا بايد يك دايره ولايت ديگر شكل بگيرد كه دايره تبعيت و پيروي از ولي حي الهي است.

وي گفت: اگر جامعه بخواهد رستگار شده و حزب الله پيروز شود، بايد از ولي حي الهي تبعيت كند و اين مسئله جامعه را در كنار كتاب خدا و فرامين پيامبر(ص) و ائمه حفظ كرده و به اهداف خود مي‌رساند.

پورمحمدي اظهارداشت: اگر امروز وحدت مي‌خواهيم بايد ولايت تبعيت كنيم. ولايت امام و رهبري رمز پيروزي و بصيرت ملت تا به امروز بود. امروز كه انقلاب مسير خود را ادامه مي‌دهد براي اين بود كه امت در مسير امامت قدم برداشته است و تبعيت از خدا در جامعه بايد به تبعيت از رهبري الهي بيانجامد.

پورمحمدي با بيان اينكه رمز عزت جمهوري اسلامي ايران تبعيت از ولايت است، گفت: حضور مردم، پشت فتنه و توطئه‌هاي سال 88 را شكست. اين حضور بيان علني ولايت مداري ملت ايران بود. 8 و 9 دي سال 88 مظهر بروز ولايت مداري ملت ايران بود. دشمن طي چند ساله بر توطئه‌هاي خود افزوده و دنبال تحريم و تهديد رفته است. از هر طرف دشمن فشارهاي خود را بر ما غالب كرده است. ولي الآن احساس مي‌كنيم كه در اراده دشمن تزلزل ايجاد شده است. رئيس جمهور آمريكا در اولين نطق خود در دولت جديد خود اعتراف كرد كه جنگ راه درستي نيست. دولت مردان ديگرش اعتراف كردند كه بايد رويكرد ديگري جز حمله نظامي بايد در قبال ايران اتخاذ كنند. اين اظهارات باعث هراس سران رژيم صهيونيستي شد. سران رژيم صهيونيستي هم به سنا فشار آورد تا براي اخذ راي اعتماد كابينه جديد آمريكا شرط بگذارند كه همچنان گزينه نظامي جزو گزينه‌هاي مقابله‌اي آمريكا علت ملت ايران باشد. وزير امور خارجه سابق آمريكا در روزهاي آخر اعتراف كرد كه هژموني و برتري طلبي ايران در منطقه براي آمريكا به چالش تبديل شده است.

وي گفت: وزير خارجه جديد آمريكا چندي پيش در اولين سفر خارجي خود وارد اروپا شد و در نشست خبري مشترك با همتاي انگليسي خود گفت كه ما دولت ايران را دولت منتخب مي‌دانيم. اين اعتراف بزرگي است. چرا كه تا به امروز صراحتاً مي‌گفتند كه ما انتخابات سال 88 را قبول نمي‌كنيم و در نتيجه انتخابات و مشروعيت دولت ترديد مي‌كردند. ولي چرا ناچار به اعتراف مي‌شود؟! چون ملت ايران در 22 بهمن امسال بسيار قدرتمندانه بود. اين حضور قدرتمندانه به دولت مردان آمريكا اعلام كرد كه ملت حامي انقلاب، نظام، رهبري و مسئولينشان هستند. پيام حضور ملت ايران در مراسم 22 بهمن را دوست و دشمن گرفتند.
 
مسئولان پاسخگوي مشكلات و دغدغه‌هاي مردم باشند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اگر ولايت را پاس بداريم، وحدت و بصيرت نيز بر ملت جاري مي‌شود. مقام معظم رهبري از هيچ چيز غافل نيست. از يك طرف روحيه و اميد ملت و جوانان را حفظ مي‌كند و از سوي ديگر به مسئولين نهيب مي‌زنند كه به مشكلات و دغدغه‌هاي مردم پاسخگو باشند. متأسفانه بخشي از مسئولان حرف‌هاي رهبري را خوب گوش و توجه نكردند. مگر رهبري اول سال نفرموده بودند كه امسال سال توليد است. الآن كه آخر سال هستيم وضعيت توليد بهتر است يا بدتر. مگر رهبري نفرمودند امسال سال كار است، ولي آيا امسال وضعيت كار بهتر است يا بدتر. مگر رهبري نفرمودند امسال سال سرمايه گذاري است آيا ما اين كار را كرديم يا كاري كرديم كه مردم پول‌هاي خود را در زمينه طلا و دلار مي‌خرند. در حالي كه سياستي بايد در پيش گرفته مي‌شد كه سرمايه ملي براي توليد و اشتغال صرف مي‌شد. الآن به جايي مي‌رسيم كه حتي از صندوق توسعه ملي برداشت مي‌شود. مردم بايد هشيار باشند تا منابع ملي كشور خرج توليد شود و مردم از عوايد اين توليد استفاده كنند. اقتصاد پويا آن نيست كه هر چه در صندوق داريم هزينه امور غير اولويتي از جمله عمران كنيم. اين‌ها اساس و نياز جدي جامعه ما است. اين جا ولايت پذيري مسئول مشخص مي‌شود. مردم در صحنه‌هاي مختلف ولايت پذيري خود را نشان دادند. حال مسئولين بايد وظيفه خود را انجام داده و نقش خود را خوب ايفا كنند و وقت خود را صرف امور كارهاي بي‌اولويت و دست چندم نكنند.
 
اشتغال و توليد نياز و اولويت امروز كشور است

پورمحمدي ادامه داد: امروز اشتغال و توليد نياز و اولويت كشور است. امروز درآمد حاصل از اقتصاد پويا نياز كشور است. اگر منابع و وقت و قدرت دولت و مردم را صرف كارهاي ديگر كنيم راه اشتباه رفتيم. اگر منابع مردم را در امور اولويتي هزينه نكرديم دشمن را به طمع مي‌اندازيم. خيلي از دشمنان به خاطر بد عمل كردن و بد فكر كردن مسئولين طمع مي‌كنند. ما بايد چشم فتنه و طمع دشمن را كور كنيم. راه تحقق مطالبات عالي در كشور فراهم است. اگر مسئولين به فرمايشات رهبري عمل نكنند در مسير تحقق اهداف عاليه مردم قدم بر نمي‌دارند، رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي با حضور ولايت بن بست ندارد گفت: در نظام جمهوري اسلامي همه كارها با راي مردم انجام مي‌شود. حل مشكلات كشور نيز به دست ملت است و سرنوشت قومي تغيير نمي‌كند مگر آنكه خود آن قوم اراده كند. وي با اشاره به نقش مردم در تعيين سرنوشتشان در نظام جمهوري اسلامي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به راي مردم وفادار است و اين را در طي سي و چهار سال نشان داد. در اين نظام اگر مشكلي در امور است بايد با اراده ملت حل شود. دولت كنوني يكسري ضعف و نقاط مثبت دارد. بايد دولتي را انتخاب كنيم كه ضعف‌هاي اين دولت را نداشته و نقاط قوت آن بيشتر باشد. بايد تلاش كنيم دولتي را سر كار بياورم كه پيرو رهنمودهاي مقام معظم رهبري بوده و تنها شعار ندهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پور محمدی ، رای ، ملت ، نظام ، ولایت ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار