رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام کارداني، گفت: صدور شناسنامه فني بدون حضور کاردان فني براي نظارت ساختمان کامل نيست.

مهدي موذن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه شناسنامه فني ساختمان از 4 سال گذشته در صنعت ساختمان سازي مطرح شده است، گفت: سال گذشته شهرداري تهران به دليل کمبود نظارت از سوي مهندسان ناظر صدور شناسنامه فني ساختمان را براي استان تهران متوقف کرد.

وي ادامه داد: شهرداري تهران 6 بار بازديد از سوي مهندسان ناظر را براي ساخت و ساز را کافي ندانسته و ساختمان به صورت معيوب ساخته مي شود.

موذن در ادامه يادآور شد: در صورتي که مهندسي ناظر در طول ساخت و ساز 6 بار از ساختمان بازديد کند، ساختمان به صورت معيوب ساخته شده است.

رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام کارداني، با اشاره به اينکه شهرداري تهران با سازمان نظام مهندسي استان تهران پس از يکسال تعامل کردند، افزود: از ابتداي فروردين با تعامل اين سازمان، شناسنامه فني ساختمان بدون حضور کاردان هاي فني صادر مي شود.

موذن در ادامه تصريح کرد: خلاء نظارت مهندسان ناظر با کاردان هاي فني ساختمان پر نشده و شناسنامه فني براي ساختمان کافي نيست.

وي در ادامه اظهار داشت: در صورتي که کاردان هاي فني براي نظارت ساختمان به کار گرفته نشوند، هيچ اتفاق جديدي در صنعت ساختمان ايجاد نشده است.

موذن در پايان خاطرنشان کرد: اگر کاردان هاي فني براي نظارت در ساختمان ها حضور نيابند و نظارت تکميل نشود، صنعت ساختمان سازي در کشور پيشرفت نمي کند./عب

برچسب ها: شناسنامه ، کاردان ، ناقص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار