کارشناس نوسازی شهری گفت: اجرای طرح کلید به کلید در بافت‌های فرسوده معضل سکونتگاه‌های غیر رسمی را برطرف می‌کند.

سعید سلیمانی کارشناس شهری و نوسازی شهری در برنامه رادیو اقتصاد  با بیان اینکه  در طراحی شهری ما عموما سه نوع بافت از جمله بافت تاریخی، میانی و بیرونی داریم گفت: بافت تاریخی همان بافتی از شهر است که در طول زمان به آهستگی قطعه تاریخی مشخص ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات در حوزه مسکن و بافت های فرسوده در  بافت  های میانی ایجاد میشود که به علت های اقتصادی مختلف مردم به شهر مهاجرت کرده و باعث ایجاد و ناکارآمدی در این بخش شده است.

سلیمانی اظهار کرد: خوشبختانه نهاد سیاست گذار این موضوع را کنترل کرده و  ایجاد بافت های بیرونی بخشی از مشکلات در این بخش را برطرف کرده است.

 او بیان کرد: بافت تاریخی در ید وزارت میراث فرهنگی است و از آن مواظبت می‌شود و آن چیزی که ما با آن در ارتباط هستیم در ارتباط با بافت ناکارآمد و فرسوده بوده چرا که‌ این بافت نوعی از بافت ناکارآمد است.

وی به معضلات حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی هم اشاره کرد و گفت:  بافت های ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی به دلیل مهاجرت مردم به حاشیه شهرها ایجاد شده و در همین زمینه برای رفع این معضل  وزارت راه و شهرسازی مشوق هایی را برای ساخت و ساز و بازطراحی این قسمت از شهر در نظر گرفته است.

او گفت:  وزارت راه و شهرسازی  بدون همکاری شهرداری و نهاد های دیگر این سیاست ها کاری از پیش نخواهد برد این سیاست ها میتواند تغییر کاربری قسمتی از بافت باشد یا افزایش تراکم باشد و معبر باشد.

 سلیمانی اظهار کرد: باید برای  حل معضل سکونتگاه های غیر رسمی مسکن در کشور و فکری برای بافت فرسوده کنیم  گفت: نوسازی بافت های فرسوده  ممکن است معایبی داشته باشد  اما این موضوع خیلی کند و تدریجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بحث کلید به کلید و راضی کردن افراد برای اینکه خانه و محله خود را رها کرده کنند و در آپارتمان هایی که شاید دوست نداشته باشند ساکن شوند موضوع زمان بری است اما طرح بسیار مطمئنی  برای  بهبود وضعیت بازار مسکن است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، نوسازی مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار