مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری مسابقه مهرورزی با هدف تقویت قدرت نگارش و پرکردن اوقات فراغت در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: مسابقه مهرورزی با هدف تقویت قدرت نگارش و پرکردن اوقات فراغت در خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: تقویت قدرت نگارش، ایجاد همدلی بین اعضای خانواده، معرفی منابع فاخر و پر کردن اوقات فراغت، از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: مخاطب اصلی دفترچه، گروه هدف مقاطع ابتدایی و راهنمایی با امکان مشارکت سایر اعضای خانواده است.

وی اضافه کرد: دفترچه شرکت در این مسابقات دارای هفت صفحه نویسندگی، شش صفحه خاطره‌نویسی و یک صفحه خلاصه‌نویسی است و چنانچه فضای نوشتاری محدود باشد، شرکت‌کنندگان می‌توانند مطالب خود را در صفحه‌ای مجزا نوشته و به همان صفحه الصاق کنند.

منصوری اضافه کرد: اگر فردی غیر از نویسنده اصلی به تکمیل مطالب کتاب اقدام کند، باید نسبت به ثبت مشخصات خود در صفحه 16 این دفترچه اقدام کند.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و به منظور جلب مشارکت بیشتر در برگزاری این مسابقه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای توزیع دفترچه‌های این مسابقه با این اداره کل همکاری خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با بیان اینکه اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و نصب پوسترهای این مسابقه در مراکز یاد شده انجام می‌شود، گفت: بر اساس اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داوری این مسابقات نیز بر اساس معیارهای مشخص شده و به صورت استانی انجام خواهد شد.

وی تمیزی دفترچه و خوانا بودن مطالب، خلاصه‌نویسی، خاطره نویسی و نویسندگی را از معیارهای ارزیابی دفترچه این مسابقات عنوان کرد و ادامه داد: تمیزی دفترچه و خوانا بودن مطالب 10 امتیاز، خلاصه‌نویسی 10 امتیاز، خاطره نویسی 40 امتیاز و نویسندگی نیز 40 امتیاز خواهد داشت.

منصوری یادآور شد: معیارهایی همچون نزدیک بودن به منظور نویسنده و پرهیز از ذکر جزئیات نثر روان در موضوع خلاصه‌نویسی و انسجام مطالب، جذابیت نگارش، نثر روان، جمع بندی و پایان مناسب در موضوع خاطره نویسی و نویسندگی از معیارهای مهمی است که باید مورد توجه شرکت کنندگان قرار گیرد.

وی آخرین مهلت تحویل دفترچه ها توسط شرکت کنندگان را 31 فروردین 92 اعلام کرد./ع
برچسب ها: مهرورزی ، نگارش ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.