گزارش های جهانی نشان می دهد که آموزش بهداشت در ایمنی غذا در بسیاری از کشورها و جوامع موضوعی فراموش شده است و در اغلب برنامه های بهداشتی نیز توجه لازم و کافی به این مهم نمی شود.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آموزش بهداشت باید در تمام مراحل زنجیره غذایی از تولید و آماده سازی تا مصرف غذا مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که غفلت یا کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد، سلامتی تعداد زیادی از مردم به خطر  می افتد.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان وضعیت تغذیه ای مردم بسیار نامناسب و نامطلوب است و توجه کافی به بهداشت و ایمنی غذا نمی شود.

کمالوند تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهد که آموزش بهداشت در ایمنی غذا در بسیاری از کشورها و جوامع موضوعی فراموش شده است و در اغلب برنامه های بهداشتی نیز توجه لازم و کافی به این مهم نمی شود.

وی با اشاره به مسئولیت ها و وظایف دولت ها و سازمان های بهداشتی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری ها و آلودگی های ناشی از غذا و وضع قوانین روزآمد و نامناسب در این خصوص، یادآور شد: همه افراد یک جامعه اعم از تولید کنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی باید آموزش های لازم را در تولید و مصرف غذاهای مختلف ببینند و همچنین باید در تمام مراحل تامین بهداشت و ایمنی غذا با مسئولان مرتبط غذایی و بهداشتی همکاری کنند./ح
برچسب ها: بهداشت ، غذا ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار