براساس برآوردها هر سال هشتاد ميليارد يورو فرار مالياتي در فرانسه صورت مي گيرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،شبکه پنج تلويزيون فرانسه(TV5monde)، پس از اعترافهاي ژروم کائوزاک وزير بودجه سابق فرانسه به  داشتن  حسابهاي بانکي  محرمانه در سوئيس  و فرار مالياتي، بار ديگر نگاهها در اين کشور به فرار مالياتي دوخته شده است.
مهمترين پرسش اين است که آيا مبارزه با فرار مالياتي در فرانسه کارآمد است؟ برآورد شده است هر سال شصت تا هشتاد ميليارد يورو فرار مالياتي در فرانسه صورت مي گيرد و اداره ماليات فقط مي تواند با تشديد کنترلهايش شانزده ميليارد يوروي آن را باز پس گيرد.
آنتوان پيون کارشناس اقتصادي گفت:« اقدامات جدي براي جلوگيري از فرار مالياتي صورت نمي گيرد. همه کارشناسان عقيده دارند بايد شمار ماموران پليس و کارشناسان مبارزه با فرار مالياتي را ده برابر افزايش داد.»
کشورهاي گروه بيست در سال دوهزار و نه اظهارات زيادي در مبارزه با فرار مالياتي بيان کرده بودند. سوئيس مجبور شد در همان سال به اسرار بانکي پايان دهد.
داگلاس هورنونگ وکيل کارشناس امور مالياتي در ژنو گفت :« بانکها از اين پس موظفند از منشاء پول اطمينان يابند. به عبارتي ديگر اگر با سيصد هزار يورو پول نقد به اين بانک بياييد به احتمال زياد نمي توانيد هيچ حسابي در سوئيس باز کنيد. سوئيس ديگر مثل گذشته نيست.»

برچسب ها: یورو ، فرانسه ، برآورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار