مدير کل منابع طبيعي و ابخيز داري چهار محال و بختياري گفت: طرح صيانت از جنگل ها در 33 هزار هکتار جنگل شهرستان لردگان اجرا شده است که با کاهش وابستگي زاگرس نشينان به جنگلها، توانمند سازي جوامع جنگلي حاشيه نشين جنگلها، استفاده از ظرفيت‌هاي بالقوه اين مناطق، بکارگيري توان مردم و مشارکت جوامع محلي از تخريب مناطق جنگلي جلوگيري شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبداللهي افزود: اکنون 300 نفر از مردم استان چهار محال و بختياري به صورت افتخاري قرقبان اراضي منابع طبيعي و ملي هستند.
وي خاطر نشان کرد طرح صيانت از جنگلهاي زاگرس مرکزي امسال در مساحت 10 هزار هکتار از جنگل هاي بازفت اجرا مي شود.
هم اکنون 17 هزار خانوار جنگل نشين در استان چهار محال و بختياري وجود دارد. 
افزون بر 86دصد ازمساحت يک ميليون و 653 هزار هکتاري چهارمحال وبختياري را عرصه هاي ملي شامل جنگل ها و مراتع تشکيل مي دهد. 
طرح صيانت از جنگل هاي زاگرس مرکزي در 33 هزار و 500 هکتار از جنگل هاي شهرستان لردگان در 26 سامان عرفي (محل) از اوايل سال 83 اغاز شده است.مدت زمان اجراي اين طرح ده سال است وپيش بيني مي شود تا سال 93 به اتمام برسد .
مدير کل منابع طبيعي و ابخيز داري چهار محال و بختياري غني سازي، تـوسعه مناطق جنگلي و کاهش عوامل تخريب کننده جنگل‌ها از مهم‌ترين اهداف اجراي طرح صيانت از جنگل‌ها است.
عبداللهي گفت:در اين طرح همچنين با متراکم سازي مناطقي که تاحدي از پوشش جنگلي کمتري برخوردار است عمليات غني سازي با کاشت بذر و نهال در مناطق بدون پوشش، صورت مي‌گيرد.
وي خاطر نشان کرد امسال طرح حفاظت هوشمند و همه جانبه با لحاظ مسائل اجتماعي و اقتصادي به منظور تعامل سازنده بين اداره کل منابع طبيعي و ابخيزداري به عنوان متولي و بهره برداران در دستور کار اين اداره کل قرار دارد./س
برچسب ها: جنگل ، زاگرس ، صیانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار