مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته 60 هکتار زمین برای احداث فضاهای هلال احمر در سطح این استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حامد سجادی در بجنورد با اشاره به اینکه بخشی از این زمین‌ها از سوی نیکوکاران اهدا شده است، اظهار داشت: همچنین اداره‌های منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها برای احداث ساختمان‌های اداری امدادی گرمه، راز هشت پایگاه امداد و نجات، اردوگاه فرهنگی امدادی طریق‌الرضا (ع) سه انبار امدادی و مرکز آموزش تخصصی امداد و نجات زمین‌هایی اختصاص دادند.

وی با اشاره به اخذ پروانه و طراحی مجتمع تجاری آموزشی درمانی میدان انقلاب شیروان که مربوط به جمعیت هلال احمر بوده، افزود: این فضا در مساحت بالغ بر یک هزار و 960 متر مربع و زیربنای 12 هزار متر مربع احداث می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: مجوز افزایش سطح این مجتمع نیز از 60 درصد تا 100 درصد در طبقات مختلف و مجوز دو طبقه زیرزمین با کاربری پارکینگ این مجتمع گرفته شده است.

سجادی با بیان اینکه طی سال گذشته پروانه درمانگاه شبانه‌روزی هلال احمر نیز اخذ شد، گفت: علاوه بر این، ایجاد پلی‌کلینیک تخصصی جمعیت در استان پیگیری و به نتایج خوبی رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، دریافت مجوز و راه‌اندازی مرکز توان‌بخشی جمعیت استان، ‌دریافت مجوز بهره‌برداری و راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی، مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد.

*110 میلیارد ریال اعتبارات سفر رهبری برای جمعیت هلال احمر

سجادی همچنین با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال گذشته به استان خراسان شمالی گفت: در قالب سفر معظم‌له 110 میلیارد ریال اعتبار به این جمعیت اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار طی سال‌های 91، 92 و 93 برای اجرای طرح‌های هلال احمر صرف خواهد شد.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 مهر سال گذشته به مدت هشت روز میهمان مردم ولایتمدار خراسان شمالی بودند.

* کسب رتبه برتر طرح راهنمایان مسافران نوروزی

سجادی همچنین یکی از توفیقات هلال احمر استان در سال گذشته را کسب رتبه برتر در طرح راهنمایان مسافران نوروزی اعلام کرد و بیان داشت: در مسابقات «رقابت مهر» جوانان هلال احمر استان خراسان شمالی رتبه برتر تیمی را در این رقابت‌ها کسب کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اقدامات این جمعیت در حوزه علمی و دانشگاهی گفت: در این راستا مراکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر استان توسعه یافته و مجوز چهار رشته کارشناسی و کاردانی ترمی گرفته شد.

وی، با اشاره به تأسیس شعبه هلال احمر گرمه در سال گذشته ابراز داشت: این اقدام در راستای پوشش خدمات هلال احمر در اقصی نقاط استان انجام شد.

*سازماندهی و تجهیز تیم‌های واکنش سریع هلال احمر

سجادی، سازماندهی و تجهیز تیم‌های تخصصی توانای خواهران و تیم‌های واکنش سریع برادران را از مهم‌ترین اقدامات در حوزه امدادی برشمرد.

وی اظهار کرد: این تیم‌ها دوره‌های آموزشی تخصصی امداد و نجات را گذرانده و همچنین 40 تیم تخصصی به استعداد 820 نفر با کسب مهارت‌های لازم در مانورهای عملیاتی شرکت کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، برگزاری 53 دوره نشست تخصصی امدادی و توان‌افزایی برای افزایش مهارت کاربردی از دیگر اقدامات هلال احمر در سال گذشته بوده که در این دوره‌ها افزون بر دو هزار نفر شرکت داشتند.

خراسان شمالی از استان‌های حادثه‌خیز کشور بوده که تاکنون حوادث مختلف طبیعی را به خود دیده است.
برچسب ها: خراسان ، بجنورد ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.