"دهکده ملت ها" يک دهکده فرهنگي گردشي است که در حومه سئول پايتخت کره جنوبي قرار دارد و علاوه بر زيبايي هاي طبيعي از جذابيت هايي نظير معماري هاي سنتي و فرهنگي برخوردار است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "دهکده ملت ها"  يک دهکده فرهنگي گردشي است که  در  حومه  سئول پايتخت کره جنوبي قرار دارد و علاوه بر زيبايي هاي طبيعي از جذابيت هايي نظير معماري هاي سنتي و فرهنگي برخوردار است .
اين دهکده نزديک به بيست وپنج هکتار وسعت دارد  دويست و شصت واحد به صورت خانه سنتي و يا غرفه دائمي بيش از سي کشور در آن دايراست.
در اين دهکده سبک زندگي و فرهنگ  ملت هاي آسيايي از جمله مردم کره نشان داده شده که سهم جمهوري اسلامي ايران هم غرفه اي دائمي است .
در غرفه ايران نمونه هايي از پوشش و لباس اقوام ايراني ، مجموعه هاي تاريخي و باستاني وآثار و ابزار فرهنگي نمايش داده شده است .
يک گردشگر کره اي مي گويد : ديدن تصاوير و نمونه هايي از آثار فرهنگي و سنتي ايران نشان دهنده اصالت کهن ايران و براي بازديدکنندگان جذاب است .
هر روز هزاران نفر از گردشگران داخلي و خارجي کره جنوبي براي تماشاي اين دهکده مي آيند و ضمن بازديد از خانه فرهنگ کشورهاي مختلف با نمونه هايي از صنايع دستي و هنر مردم  آسيا آشنا مي شوند .
يک هنرمند بافنده حصير از شالي برنج مي گويد حصير نوعي زير انداز مردم سرزمين کره است و من با اين کار، مردم  کشورم را با گذشته خودشون آشنا مي کنم .
کره جنوبي که درسه دهه اخير به عنوان يکي ازغول هاي زرد اقتصاد آسيا مطرح بوده است تلاش مي کند مردم خود بويژه نسل جوان  را با داشته هاي فرهنگي کهن امپراطوري "هانکوک" يا همان کره  آشنا سازد . 
مقامات کره جنوبي تمرکز بر روي رشد سريع اقتصادي درچند سال اخير را عامل غفلت از مسائل فرهنگي مي دانند از اين رو تلاش مي کنند با اجراي سياست ايجاد موج فرهنگي از طريق توليد وعرضه فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني مردم دنيا را با هويت تاريخي کره آشنا سازند که تا حدود زيادي نيز موفق بوده اند. /ي2
برچسب ها: دهکده ، ملت ، ایران ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.