نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی کارخانه‌های پرلیت و فولاد کوثر در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه خلخال افزود: با اتمام مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم قرار بود عملیات اجرایی کارخانه‌های پرلیت و فولاد کوثر اواخر سال انجام شود اما به دلیل برخی تعطیلات مراسم کلنگ‌زنی روزهای آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی مصوبات خوبی را در حوزه راه و شهرسازی داشتیم که از جمله آن تصویب 2 میلیارد تومان اعتبار برای محور کلور – درام و 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت خلخال و کوثر بود.

این نماینده مجلس افزود: 2 میلیارد تومان برای احداث تونل غیر‌همسطح فاراب – گیوی و به همین میزان اعتبار برای چهار بانده کردن راه فارابگیوی اختصاص یافت.

جعفری‌بنه خلخال از تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی راه روستایی به میزان 70 کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: 500 میلیون تومان برای تکمیل راه ماسوله – ماجولان و 3 میلیارد تومان برای تکمیل محور – فیروز‌آباد – خلخال اختصاص یافت تا بتوان پایان شهریور ماه امسال این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساند.

وی از اختصاص 2 میلیارد تومان برای محوطه‌سازی مسکن مهر و تعیین تکلیف 90 واحد مسکن مهر متوقف شده خلخال خبر داد و بیان داشت: قرار شد پروژه 51 واحدی گیوی‌علیا نیز تعیین تکلیف شود.

رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی به اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای محور هشتجین – درام و 500 میلیون تومان برای دو بانده کردن راه خلخال – خوجین اشاره کرد.

جعفری‌بنه خلخال گفت: شاه کلید توسعه جنوب استان ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب شهری و روستایی است که در سایه همین امر امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی با توجه به ظرفیت‌های غنی معدنی، گردشگری و کشاورزی میسر خواهد بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این امر صرفاً با پیگیری‌های شبانه‌روزی میسر خواهد بود و جلب توجه مسئولان وزارتی و استانیدر زدودن چهره محرومیت از منطقه به خوبی در حال انجام است.

جعفری‌بنه خلخال به اقدامات ماندگار و ارزشمند در توسعه جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تعهد و پیمانی که با مردم داشتیم در ایفای وظیفه و انجام پیگیری‌های لازم در توسعه همه‌جانبه خلخال و کوثر تلاش پیگیرانه‌ای را انجام می‌دهیم./ع

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، احداث ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.