دبير ستاد تسهيلات زائران تايباد و باخرز گفت: ورودي گردشگران در مجموع دو شهرستان تايباد و باخرز نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي،‌ مهدي عليپور با اشاره به اقدامات ستاد تسهيلات شهرستان‌هاي تايباد و باخرز در ايام تعطيلات نوروزي، اظهار كرد: ستاد تسهيلات زائران شهرستان‌هاي تايباد و باخرز فعاليت‌هاي خود را با هدف ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران نوروزي انجام داده است.

وي افزود: براي استقبال از زائران و مسافران نوروزي پاكسازي و آماده‌سازي مجموعه‌هاي تاريخي و فرهنگي را انجام داده‌ايم.

عليپور با بيان اينكه نمايشگاه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي يكي از اقدامات مهم ستاد اين شهرستان در ايام نوروزي است، خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه در محل نگارخانه خيام داير شده و افراد زيادي تاكنون از آن بازديد كرده‌اند.

وي ادامه داد: نمايشگاه عكس از آثار تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان‌هاي باخرز و تايباد در ايام نوروز در زمره اقدامات فرهنگي براي معرفي قدمت و جاذبه‌هاي گردشگري اين دو شهرستان به‌ شمار مي‌رود.

دبير ستاد تسهيلات زائران تايباد و باخرز با اشاره به برگزاري جشنواره صداي بهار در شهر تايباد گفت: اين جشنواره كه همراه با اجراي موسيقي سنتي مقامي بوده در محل اداره ارشاد و پارك سعدي با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به موسيقي برگزار شد.

عليپور افزود: برگزاري جشنواره هفت‌سين در محل پارك شوراي تايباد، مراسم استقبال از نخستين مسافران نوروزي در ورودي گمرك دوغارون و چاپ و نصب بنر‌هاي تبريك نوروزي و خيرمقدم زائران و مسافران در سطح شهرستان‌ها از ديگر اقدامات صورت گرفته در ايام تعطيلات نوروزي 92 بوده است.

دبير ستاد تسهيلات زائران تايباد و باخرز تاكيد كرد: ورودي گردشگران در مجموع دو شهرستان نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

در ادامه رضا يوسفي، ¬¬دبير ستاد تسهيلات زائران خليل‌آباد در ارتباط با برنامه‌هاي شهرستان خليل‌آباد در ايام نوروز اظهار كرد: پارك جنگلي شمال شهرستان خليل آباد در نوروز امسال پذيراي بيشترين مسافران و گردشگران بوده است.

وي افزود: اين پارك جنگلي به طول دو كيلومتر در زميني به مساحت 25 هكتار با گونه‌هاي درختي شامل توت، چنار، كاج و اقاقيا و وجود گونه‌هاي مختلف پرندگان، فضايي جذاب براي گردشگران را فراهم آورده است.

يوسفي با بيان اينكه نوروز سال گذشته اين پارك روزانه بازديد 300 گردشگر را به خود اختصاص داده، خاطرنشان كرد: احداث كمپ در كنار جاذبه‌هاي طبيعي اين پارك جنگلي مهم‌ترين عامل جذب گردشگر است.

¬¬دبير ستاد تسهيلات زائران خليل‌آباد از برپايي بازارچه صنايع دستي سفالگري و سوغات سرا در اين شهرستان ياد كرد و افزود: در ايام نوروز 92 اين بازارچه در ورودي شهرستان خليل‌آباد در روستاني نصرآباد برپا شد.

وي ادامه داد: برپايي اين بازارچه دركنار كارگاه سفالگري و كار همزمان سبب جذب و استقبال بي‌نظير گردشگران نوروزي از اين بازارچه شده است.

يوسفي يادآور شد: روزانه 200 نفر گردشگر و مسافر نوروزي از اين بازارچه بازديد مي‌كنند.

¬¬دبير ستاد تسهيلات زائران خليل‌آباد تاكيد كرد: در اين نمايشگاه، محصولات محلي نظير كشمش، شيره انگور و عسل طبيعي به فروش مي‌رسد.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir و سامانه پيامكي 30006110 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: دبیر ، ستاد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.