معاون دارویی سازمان غذا و دارو گفت : مصرف مکملهای غیر مجازی که طی یک هفته برای بدن عضله می سازد باعث اسیب به کلیه می شوند .

دکتر شانه ساز ،معاون دارویی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ارائه داروهای مکمل در حال حاضر در مسیر قانونی ارائه می شوند گفت : به طور کلی مکمل هایی که برای بدنسازی و لاغری به سلامت افراد آسیب نزند در داروخانه ها ارائه می شوند .

وی با اشاره به اینکه در مسیر ارائه این مکمل ها ، برخی از افراد به دنبال داروهایی هستند که برای سلامت افراد مضر است افزود : وزارت بهداشت با توزیع و مصرف این داروها و مکمل ها مخالف است .

معاون دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد : مکملی که در طی یک هفته برای فردی عضله بیاورد ، مکمل های مضر بوده و در دوزهای بالا باعث اسیب به کلیه افراد می شود .

وی با اشاره به اینکه ساخته شدن عضله طی یک هفته با مصرف مکمل ها ، فقط ورم است تصریح کرد : وزارت بهداشت اجازه ورود اینگونه داروها را نمی دهد و متاسفانه برخی از افراد این داروها و مکمل ها را از طرق غیر استاندارد مانند ناصرخسرو تهیه می کنند.

دکتر شانه ساز با تاکید به اینکه وظیفه وزارت بهداشت اطلاع رسانی است که در این عرصه فعالیت خوبی دارد گفت : مصرف مکمل های غیر مجاز با اعتماد به تبلیغات ماهواره ای ، مشکل جنگ فرهنگی است به در این راستا رسانه ها باید بیش از پیش تلاش نمایند .

وی در پایان با  اشاره به اینکه کار اصلی در عرصه کاهش مصرف مکمل ها، آگاه سازی است خاطرنشان کرد : خوشبختانه مصرف مکمل های غیر مجاز با نظارت ها کاهش داشته است ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار