معاون پارلماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر ضرورت افزايش سواد سلامت جامعه براي پيشگيري از بيماري فشارخون تأكيد كرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر رمضان محسن‌پور ضمن بيان اين مطلب گفت: يكي از مهم‌ترين علل مرگ و مير در كشور بيماري‌هاي قلبي است و سر منشاء بسياري از اين بيماري‌ها، عارضه «فشارخون» است.

وي با بيان اين كه بيماري فشارخون به راحتي و با داشتن دانش و اطلاعات لازم قابل پيشگيري است، تاكيد كرد: بايد آگاهي‌هاي جامعه در خصوص اين بيماري افزايش يابد و مردم بتوانند با پيشگيري از ابتلا به بيماري فشارخون از ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي خطرساز ديگر در امان باشند.

دكتر محسن‌پور ادامه در خودداري از مصرف بيش از اندازه نمك، داشتن تحرك لازم و دوري از استرس را از جمله مهم‌ترين اقدامات براي پيشگيري از ابتلا به بيماري فشارخون عنوان كرد و ضمن قدرداني از فعاليت‌هاي معاونت بهداشت و روابط عمومي وزارت بهداشت در راستاي اجراي برنامه‌هاي هفته سلامت كه امسال با موضوع «فشارخون» برگزار مي‌شود، اظهار اميدواري كرد كه در سال 92 هيچكس رنج بيماري را با خود حمل نكند و در سلامت كامل باشد.

وي خاطرنشان كرد:همه دست‌اندركاران حوزه سلامت از بهورز روستاها تا فوق تخصص مراكز درماني درصدد هستند كه مردم سالم و سلامت باشند.

معاون پارلماني وزارت بهداشت در خاتمه اظهار اميدواري كرد: با كمك دست‌اندركاران نظام سلامت و همكاري‌هاي بين‌بخشي، مردمي شاداب، با نشاط، سرزنده و تندرست در كشور داشته باشيم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار