مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی از آماده‌سازي موزه استانداري براي بازديد گردشگران در تابستان امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، روستایی افزود: موزه و مجموعه بناي تاريخي استانداري آذربايجان شرقي با دستور استاندار، در حال آماده‌‌سازی و ایجاد تمهیدات لازم برای بازدید عموم و گردشگران تابستاني است.

وي با بيان اين كه بيش از 340 اثر در موزه استانداري آذربايجان شرقي در معرض بازديد قرار مي‌گيرد، افزود: در این موزه، علاوه بر تصاویر استانداران و والیان آذربايجان از عهد ناصری تاکنون، هدایای مقامات کشورهای خارجی به استانداران آذربایجان ‌شرقی نيز به نمايش عموم درخواهد آمد.

روستايي با اشاره به اين كه عمارت استانداري آذربايجان شرقي يكي از بناهاي تاريخي استان است، خاطرنشان كرد: اين ساختمان داراي دو سالن تشريفات و چندين اتاق جلسه است كه از نظر تنوع در نوع خود كم‌نظير مي‌باشد و بزرگترين سالن جلسه آن كه به سالن گرد معروف است از جمله آثار زيباي معماري به شمار مي‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی نیز با اشاره به استقبال گردشگران از بنای تاریخی استانداری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: طی یک اقدام شایسته و کم‌نظیر، عمارت استانداری آذربایجان ‌شرقی با برپايي سفره‌هاي هفت‌سين سنتي و مدرن، در ایام تعطیلات نوروز امسال برای بازدید عموم گردشگران گشوده شده است.

تراب محمدي با بیان این که قدمت اصلی بنای اين عمارت به دوره زندیه و قاجاریه می‌رسد که در دوره پهلوی اول دچار تغییرات عمده‌ای شده است، ادامه داد: بنای استانداری آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یکی از اماکن تاریخی و پویای این استان برای بازدید عموم و گردشگران به شمار می‌رود.

وي با اشاره به نام‌های پیشین و تغییرات انجام گرفته بر روی کاخ استانداری، عنوان کرد: این بنا ساختمان چهارطبقه‌ای به همراه عمارت کلاه‌فرنگی بوده که در دوره‌هایی «درب اعلی» و «عالی قاپو» نیز نامیده می‌شده و در هر دوره تغییراتی روی بنا صورت گرفته و سرانجام بخش‌های عمده‌ای از آن تخریب شد و بنای فعلی برجا مانده است که در سال گذشته نیز عملیات مرمت بر روی آن انجام گرفته است . /ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.