نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر وسرعین در مجلس، با بیان اینکه در چند سال گذشته زیرساخت‌های گردشگری در استان اردبیل به خوبی ایجاد شده است، گفت: سال گذشته حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد اردبیل شدند، اما به طور حتم میزان حضور گردشگر در استان تا ۱۰ میلیون نفر هم قابلیت افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با تأکید بر اینکه استان اردبیل جزء استان‌های نخست در حوزه گردشگری است، گفت: هم‌اکنون ظرفیت و جلوه‌های مختلف گردشگری طبیعی، درمانی و ورزشی در این استان وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل،نمین، نیر وسرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در چند سال گذشته زیرساخت‌های گردشگری در استان اردبیل به خوبی ایجاد شده است، افزود: سال گذشته حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد اردبیل شدند، اما به طور حتم میزان حضور گردشگر در استان تا ۱۰ میلیون نفر هم قابلیت افزایش دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون دو سوم از ظرفیت گردشگری استان فعال نشده است، از این رو جا دارد تا به گردشگری داخل کشور توجه شود.

حقیقت‌پور با اعلام اینکه خوشبختانه استان اردبیلدر فصل تابستان وزمستان قابلیت جذب گردشگر را دارا است، گفت: در فصل تابستان دریاچه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها، طبیعت و جنگل‌ها و در فصل زمستان پیست اسکی آلوارس به‌عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی کشور می‌تواند هر گردشگری را به این مناطق جذب کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه گردشگران کشور باید از ظرفیت‌های استان اردبیل استفاده کنند، افزود: متأسفانه بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های استان اردبیل از دید گردشگران مغفول مانده است، از این رو مسئولان باید در جهت شناساندن این مناطق به مردم کمک کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ایجاد زیرساخت‌‌های لازم را کلید توسعه گردشگری در استان اردبیل خواند وافزود: تحقق این موضوع موجب افزایش چشمگیر حجم گردشگر در منطقه می‌شود./ع

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، جذب ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.