يک فرمانده ارشد آمريکايي امروز گفت نيروهاي عمليات ويژه آمريکا پايگاه خود را در بخش "نرخ" در شرق افغانستان به کماندوهاي محلي افغان واگذار کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين اقدام نيروهاي عمليات ويژه آمريکا در حقيقت عمل کردن به درخواست حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان درخصوص خروج نيروهاي آمريکايي از اين بخش است.

کرزاي پس از مطرح شدن اتهاماتي درمورد نقض حقوق بشر در اين منطقه توسط اين نيروهاي آمريکايي با همدستي همتاهاي افغان آنها ، خروج اين نيروها را خواستار شد. 

ژنرال "توني توماس" که فرمانده نيروهاي عمليات ويژه آمريکا در افغانستان است در مصاحبه با اين خبرگزاري گفت نيروهاي ويژه افغان جاي نيروهاي ويژه آمريکايي را گرفته اند و با همکاري پليس محلي افغان به منظور مقابله با شورشيان در اين منطقه همکاري خواهند کرد.

خطرهايي که غيرنظاميان افغانستان در جنگ 11 ساله اين کشور با آن روبرو بوده اند علت اصلي تنش در روابط بين حامد کرزاي و حاميان بين المللي وي، به ويژه در زماني که نيروهاي خارجي باعث مرگ غيرنظاميان افغان شده اند، بوده است.

آمريکا درحال حاضر 66 هزار نيرو در افغانستان دارد . آمريکا و ناتو ماه نوامبر سال 2010 موافقت کردند همه نيروهاي نظامي خودشان را تا پايان سال 2014 از افغانستان خارج کنند اما هنوز درمورد ماموريت آينده خودشان در اين کشور در مقابله با شورشيان و اينکه چه تعداد از نيروهاي آمريکايي بايد پس از سال 2014 در اين کشور بمانند ، تصميم گيري نهايي را انجام نداده اند .

برچسب ها: نرخ ، افغانستان ، خروج ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار