افتتاح بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف عمرانی و عملیاتی باعث افزایش ضریب ایمنی و ظرفیت پذیرش مسافر شده است که این امر استان اصفهان را با توجه به مرکزیت جغرافیایی به عنوان فرودگاه شماره 2 سطح کشور و جانشین فرودگاه مهرآباد و امام خمینی معرفی و مطرح می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فرودگاه اصفهان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است که اولین پرواز مسافربری در سال 1330 انجام گرفت.

فرودگاه اصفهان به دلیل مشکلاتی از قبیل باند پروازی کم طول و عرض و ... در سال 1361 فرودگاهی جدید با هدف ارایه سرویس هوانوردی به کلیه پروازی‌ها و ارتقاء خدمات فرودگاهی به مسافرین در شمال شهر شرق اصفهان احداث و راه‌اندازی شد.

در ادامه این گزارش، این فرودگاه به نام شهید دکتر بهشتی و با کد IFN نامگذاری شده است که افتتاح طرح‌های مختلف در سا‌ل‌های اخیر گامی اساسی و بنیادین را به موازات سایر طرح‌های عمرانی، این استان به عنوان قطب برتر گردشگری و صنعیت و بستری ایمن را مهیا کرده که نتیجه آن افزایش حجم مسافر و بار و ایجاد حس اعتماد ملی و جهانی به کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

در پایان، با توجه به استفاده از ظرفیت‌های جدید و پیشرفته سیستم‌های ارتباطی، رادار و کمک ناوبری می‌توان پیش‌بینی کرد که به تدریج در سال‌های آتی حجم پروازها و کنترل ترافیک هوایی بیشتر و کارآمدتر و همچنین افزایش قابل توجه ضریب ایمنی در تمامی پرواز‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، اصفهان ، قدیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار