اقدامات گروههای تروریستی در سوریه از جمله حمله روز گذشته به دانشگاه دمشق ، غربیها و کشورهای عربی حامی آنها را در تنگنا قرار داده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، تحلیلگر سیاسی سوری در خصوص درخواست پاریس و لندن برای لغو تحریم تسلیحاتی مخالفان توسط اتحادیه اروپا تصریح کرد با گسترش گروههای متعدد مسلح از جمله جبهه النصره وابسته به سازمان القاعده که تحت لوای ارتش آزاد سوریه فعالیت می کند؛ غرب در تنگنای شدیدی قرار گرفته است .

به گزارش  روسیا الیوم «شادی احمد» با اعلام این مطلب افزود پاریس و غرب بعد از حوادث وحشتناکی که مخالفان مسلح در حق دانشجویان دانشگاه دمشق مرتکب شدند ؛ اکنون می خواهند با این کار وجهه خود را به لحاظ اخلاقی ترمیم کنند .

آنها با این اقدام خود می خواهند به نوعی بر این موضوع سرپوشی اخلاقی گذارند اما با وجود گروهها و گردانهای مسلح گوناگون در خاک سوریه و نبود نظارت بر اقدامات این افراد که از کجا می آیند و چه کار می کنند ، غرب دچار سر درگمی شده اند.

وی تصریح کرد در سایه رشد گسترده مخالفان مسلح سوری از جمله جبهه النصره وابسته به سازمان القاعده غرب در تنگنای شدیدی واقع شده است .

این در حالی است که غربی ها در این فکر هستند که چگونه می توانند از این تنگنا عبور کنند زیرا جبهه النصره در سوریه دست به اقدامات وحشتناکی می زند که نمونه بارز آن کشتار دانشجویان دانشگاه دمشق در روز گذشته بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه کدام گروه از مخالفان مسلح قانونی هستند و کدامیک غیر قانونی تصریح کرد مساله اساسی این است که سلاح در هر کشوری از جهان اگر خارج از چارچوب قانونی و حاکمیتی هر دولتی باشد سلاح غیر قانونی محسوب می شود .

وی گفت : کوفی عنان فرستاده ویژه سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب روز گذشته عنوان کرد مسلح کردن مخالفان سوری نمی تواند راه گشای بحران سوریه باشد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است مسلح کردن مخالفان سوریه پیش از اطمینان یافتن از اینکه این سلاح‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار نمی‌گیرد امری بعید است، افزود: باید تاکید کنم عملیات و اقدام به مسلح کردن مخالفان در این کشور همچنان ادامه دارد و اگر اینگونه نیست پس چگونه مخالفان به موشک اندازها و سلاحهای نیمه سنگین دست پیدا می کنند .

وی تاکید کرد هر یک از این کشورهای غربی تلاش می کنند نشان دهند مستقیما در مسلح کردن مخالفان دست ندارند به عنوان مثال در نشست اتحادیه عرب هیچ یک از کشورهای عربی اعلام نکردند ما مستقیما به مخالفان تسلیحات می دهیم اما تاکید کردند هر کشوری آزاد است سلاح در اختیار مخالفان قرار دهد.
برچسب ها: غرب ، عرب ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار