استاندار در جمع مديران ادارات و نهادهاي شهرستان طبس:طبس گلي است كه به گلستان خراسان جنوبي اضافه شده است

استاندار خراسان جنوبي كه  در جمع مديران ادارات و نهادهاي شهرستان طبس سخن مي گفت، با بيان اين مطلب افزود: الحاق طبس به خراسان جنوبي از مهم ترين خواسته هاي مردم در چند سال اخير بود كه با نظر مساعد مسئولين كشوري اين امر محقق و اجرايي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ قهرمان رشيد طبس را ازجمله شهرستان هايي با ظرفيت هاي معدني و كشاورزي بسيار بالا در استان دانست و افزود: شهرستان طبس به مانند گلي است كه به گلستان خراسان جنوبي اضافه شده است.

وي به مشابهت هاي فرهنگي شهرستان طبس با استان خراسان جنوبي اشاره كرد و افزود: تدين، مشاركت مردم و وجود سنت هاي معتبر حسنه اي كه داراي ريشه هاي توحيدي و اسلامي هستند از مهم ترين مشخصه هاي فرهنگي است كه در اين منطقه وجود دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري با نام " حماسه سياسي، حماسه اقتصادي" اشاره كرد و افزود: سال 92 اوج حماسه سياسي است و انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه مطمئنا همچون انتخابات گذشته با صلابت و سلامت و با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

وي با بيبان اينكه در 34 سال گذشته به طور ميانگين هر سال يك انتخابات در ايران برگزار شده است، گفت: در برگزاري انتخابات سالم ، آزاد و با حضور حداكثري مردم، ايران اسلامي در دنيا به الگويي تمام عيار تبديل شده است كه اين امر دشمن را عصباني كرده است.

وي به تلاش دشمن براي خدشه وارد كردن به انتخابات در ايران اشاره كرد و افزود: فتنه سال 88 كه از سوي معاندين داخلي با پشتيباني مزدوران خارجي در ايران به وقوع پيوست گواه صادقي بر اين مدعاست.

وي ادامه داد: در طول 34 سال گذشته، با هدايت هاي پيامبرگونه رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي، بصيرت و شجاعت مردم ايران و نيز تلاش مسئولين ذيربط، دشمن را همواره در دستيابي به اهداف شوم خود نااميد كرده است كه اميدواريم در انتخابات پيش رو نيز مردم عزيز ايران اسلامي يك بار ديگر با حضور حماسي خود در عرصه انتخابات دشمنان را مأيوس و نااميد كنند و برگ زرين ديگري بر سوابق پرافتخار كشور عزيززمان اضافه كنند.

وي با بيان اينكه در هيچ يك از انتخابات گذشته به مسئولين اجازه نداديم از امكانات دولتي له يا عليه كانديداي خاصي استفاده كنند، افزود: در انتخابات آتي نيز هيچ يك از مديران و مسئولان حق استفاده از امكانات دولتي و اداري را در اين زمينه ندارند.

وي با بيان اينكه مديران و مسئولان بايد از آراء مردم صيانت و پاسداري كنند، گفت: هنر مسئولان در اين است كه زمينه و بستر مناسب و لازم را براي حضور و مشاركت گسترده مردم در عرصه انتخابات فراهم نمايند.

وي منويات مقام معظم رهبري و قانون اساسي را بهترين و مهم ترين ملاك براي رفتار مسئولان دانست و افزود: همه موظفند با جهت گيري از جهت هاي اصلي كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي تبيين مي شود در اين زمينه تلاش كنند.

وي ادامه داد: نبايد به بهانه نزديك شدن به انتخابات خدمت رساني به مردم با وقفه مواجه شود و مردم در اين زمينه دچار مشكل شوند، بلكه مي بايست به گونه اي برنامه ريزي شود تا مسئولين تا آخرين لحظه مسئوليت با تمام توان در راستاي خدمت رساني به مردم بيش از پيش تلاش كنند.

مقام عالي دولت در استان در بخش ديگري از سخنان خود به حماسه اقتصادي اشاره كرد و افزود: در زمينه اقتصادي نيز تلاش ها و اقدامات بسيار زيادي صورت گرفته كه قابل تقدير و تشكر است.

وي به شرايط اقتصادي ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در طول 34 سال گذشته تحريم هاي اقتصادي و فشارهاي بين المللي در اوج خود قرار داشته تا ايران نتواند به توفيقات اقتصادي دست پيدا كند.

وي تصريح كرد: با رهبري هاي پيامبرگونه رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي و استفاده از توانمندي هاي داخلي توانستيم در زمينه اقتصادي در زمره كشورهاي برتر دنيا قرار بگيريم كه اميدواريم با تلاش بيش از پيش مسئولان حماسه اقتصادي كه مورد تأكيد رهبر فرزرانه انقلاب است نيز محقق شود.

وي شهرستان طبس را قطب كشاورزي استان دانست و افزود: ظرفيت هاي كشاورزي بسيار خوبي در اين شهرستان وجود دارد كه آماده حمايت از طرح هاي كشاورزي اين منطقه در كارگروه توسعه بخش كشاورزي هستيم.

وي وجود معادن بسيار غني در شهرستان طبس را از ديگر ظرفيت هاي اقتصادي اين شهرستان دانست و افزود: در آينده اي نزديك كارگروه توسعه معادن نيز در استان و شهرستان ها تشكيل خواهدشد.

وي ادامه داد: افرادي كه نسبت به ثبت معدن در سنوات گذشته اقدام نموده اند تنها تا پايان فروردين ماه جاري فرصت دارند تا نسبت به فعال سازي معادن مربوطه اقدام نمايند در غير اين صورت پروانه فعاليت آنان لغو و به ساير افراد واجد شرايط واگذار خواهد شد.

وي طبس را مدخل ورودي استان دانست و افزود: هرساله اين شهرستان به دليل موقعيت جغرافيايي پذيراي مسافرين زيادي است كه اين امر مي طلبد تا امكانات و زيرساخت هاي گردشگري در اين شهرستان بيش از پيش تقويت شود.

وي كشت گلخانه اي را از ديگر ظرفيت هاي مهم شهرستان طبس دانست و افزود: پتانسيل هاي بسيار خوبي در بخش كشت گلخانه اي در شهرستان طبس وجود دارد كه اين مسئله مي بايست بيش از پيش مورد توجه مسئولين ذيربط قرار گيرد./س
برچسب ها: استاندار ، خراسان ، جنوبی ، طبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.