صورت هاي لوزي شكل، مربعي و گرد با مدل موهاي خاص، زيباتر مي شوند.

دكتر سپيده معتمد متخصص پوست و زيبايي، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آراستگي ظاهر و چهره از توصيه هايي است كه در دين ما به آن تاكيد شده است ولي نبايد جوانان در اين كار افراط كنند.

** چه مدل مويي به چه كسي مي آيد؟
اين متخصص پوست و زيبايي گفت: در صورتهاي لوزي شكل كه پيشاني هم كوچك باشد و ناحيه چشم ها و استخوان هاي گونه عريض تر و چانه باريك است بايد مدل مويي را انتخاب كنيد كه استخوان گونه را باريك تر جلوه دهد و پهناي پيشاني و فك بيشتر به نظر برسد.
مدل پيشنهادي مو، مدل هاي نامتقارن بهترين انتخاب است اگر فرق سر از بغل باز شود، موها حتما بايد چتري باشد و به كناره ها پيچ بخورد و بيشترين پرپشتي مو در ناحيه چانه باشدو بلندي موها تا ميانه گردن بيايد.

** صورت مربعي شكل
دكتر معتمد در ادامه افزود: در صورت مربعي شكل خط فك و پيشاني عريض است و استخوان گونه و چانه، زاويه دار و پهن است بنابراين در اين افراد بايد مدل مو طوري انتخاب شود كه صورت بلند تر و كشيده تر نشان داده شود.
وي تصريح كرد: در اين مورد، مدل موي متقارن بهترين است، فرق از كنار باشد و بيشترين پرپشتي مو در ناحيه گيجگاه و فرق سر قرار گيرد.

** صورت مستطيل شكل
اين متخصص پوست و زيبايي گفت: در صورت مستطيل شكل، پهناي پيشاني،‌ چانه و گونه يكسان بوده و صورت لاغر و كشيده است.
وي در ادامه افزود: افرادي كه صورتي به اين شكل دارند، بايد سعي كنند فرم صورتشان كوتاه تر و پهن تر جلوه داده شود.
دكتر معتمد اظهار داشت: در اين افراد مدل مو، مي تواند متقارن يا نامتقارن باشد و گذاشتن چتري اختياري است اما بايد بيشترين پر پشتي مو در كناره هاي سر باشد و قد موها كوتاه شود.

** صورت مثلثي شكل
دكتر معتمدافزود: در افرادي كه صورت مثلثي شكل دارند، پيشاني باريك ترين قسمت است و هر چه به سمت گونه ها و چانه مي رويم صورت عريض تر مي شود.
وي گفت: بهترين مدل مويي كه مي تواند در اين افراد پهناي پيشاني را زياد وعرض چانه و گونه ها را كم كند اين است كه مو بايد در ناحيه گوش و بالاتر پر پشت بوده و به تدريج به سمت گردن و پشت گردن باريك تر شود.

** مدل موي مناسب براي صورت هاي بيضي شكل

اين متخصص پوست و زيبايي خاطر نشان كرد: در اين افراد چانه كمي باريك تر از پيشاني است و استخوان گونه برجسته است كه به خاطر تقارن و تناسب آن، ايده آل ترين شكل صورت به حساب مي آيد و هر نوع مدل مويي نيز براي اين چهره ها مناسب است.
وي گفت: در افرادي كه فرم صورت آنها به شكل گرد است، طول و عرض صورت تقريبا برابر است و زواياي اندكي دارد.
دكتر معتمد ياد آور شد: براي اين نوع صورت ها بايد سعي شود، صورت باريك تر و كشيده تر جلوه كند بنابراين انتخاب موهايي نامتقارن بهترين حالت ممكن است./س
برچسب ها: مو ، مدل ، پوست ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار