رئیس‌پلیس راهور ناجا گفت: در سال 91 شاهد کاهش 7 درصدی مجموع تصادفات نسبت به سال 90 در جاده‌های کشور بودیم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از جشن‌های امداد نوروزی پلیس راه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشهد و مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد از حیث ظرفیت زائرپذیری آن در زمره پرترددترین مسیرها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین بزرگراه‌‌های تهران به سمت کرج و قم در ایام تعطیلات نوروزی 92 بیشترین حجم ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند.

مومنی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات 12 ظهر تا 4 بعدازظهر صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: خواب‌آلودگی و خستگی از عوامل موثر بر تصادفات بوده و آمارها نشان می‌دهد در ساعات ذکر شده بیشترین میزان خستگی و خواب‌‌آلودگی بر رانندگان بروز کرده و سبب تصادف و واژگونی می‌شود.

وی تصریح کرد: به همت فعالیت‌های ویژه پلیس راهور، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم و همچنین نقش اساسی رسانه‌های در فرهنگ‌سازی شاهد کاهش 7درصدی تصادفات در سال 91 بودیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و بخش‌های مرتبط با فرهنگ‌سازی نقش موثری بر آموزش و تبیین و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قواعد ترافیکی دارند؛ تاکید زیادی بر استمرار و تداوم این آموزش و فرهنگ‌سازی داریم.

رئیس‌پلیس راهور ناجا از کاهش 26 درصدی میزان تصادفات در خراسان رضوی در سال 91 نسبت به سال 90 یاد کرد و اذعان داشت: این کاهش تصادفات در خراسان رضوی تاثیر مثبتی در کاهش تصادفات در سطح کشوری داشته است.

مومنی یادآور شد: پلیس راهور آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه‌ها و بخش‌های فرهنگ‌ساز در حوزه راهنمایی و رانندگی اعلام می‌کند.


برچسب ها: راه ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.