سینمای ایران در مهر ماه به اصلاحیه فیلم "خانه پدری" و خرید سهم آن توسط ناجی هنر و همچنین تحریم اسکار از سوی وزیر ارشاد اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سینمای ایران در مهر ماه 91 اتفاقات پر حاشیه ای از ادامه دار بودن ماجرای فیلم ها و اقدامات حوزه هنری تا تحریم اسکار از سوی ارشاد داشته است.
انجمن تهیه کنندگان مستقل با ابراز نگرانی از وضعیت سینما ضمن اعتراض به رفتارهای غیرقانونی حوزه هنری از سازندگان 6 فیلم تحریمی حمایت کرد.
به محض معرفی نماینده سینمای ایران برای اسکار وزارت ارشاد فیلم "یه حبه قند" را به دلیل تحریم آکادمی به اسکار نفرستاد و دلیل این اتفاق از سوی وزیر ارشاد ساخت فیلم های موهن به پیامبر اسلام بوده است و به همین منظور خواستار برائت مسئولان اسکار شد.
پروژه پر حاشیه فیلم "لاله" در این ماه توسط اسدا...نیک نژاد آغاز شد و با وجود صدور مجوز پروانه ساخت، نمایندگان مجلس نسبت بو تولید این فیلم توسط کارگردانی غیراخلاقی مخالف کردند.
همچنین فیلم "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری اصلاحیه خورد و کارگردان آن نسبت به این اصلاحیه واکنش نشان داد و این اصلاحیه را ویرانگر دانست و با مخالفت عیاری رئیس ناجی هنر تصمیم به خریداری سهم عیاری از "خانه پدری" کرد اما عیاری باز هم با مخالفت اجازه چنین کاری را نداد.
در این ما جشنواره کودک نیز در اصفهان برگزار شد و برگزیدگان خود را معرفی کرد./ي2

گزارش از فائزه آقابابايي.

برچسب ها: سینما ، خانه پدری ، اسکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار