مسیر کرمانشاه به همدان را پیش بگیرید ،یک راه میانبر هست که می رسد به تابلوی سبزی که روی آن نوشته: "به شهرستان صحنه خوش آمدید".

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

از ورودی که داخل شوید دربند صحنه با یک نسیم خنک و بهاری به پیشواز شما می آید و نوازشتان می کند.

صدای آب را برای چند وقت ذخیره کنید، صدای ملایم همین جویبارهایی که از دو طرف راه جاری است تا مدت ها برای آرامش شما کافیست.

سنگ ها و صخره ها و کوه های مقابلتان را حسابی نگاه کنید، این ها جای زندگی نیاکان و اجدادتان بوده اند، انسان هایی که خانه شان غار بود و غذایشان شکار حیوان وحشی و گرمایشان با آتش.

حالا راه کمی باز تر می شود، درخت ها را می بینید؟ هم گردو هست و هم انجیر و هم گلابی و هم یک عالمه درخت دیگر که شاید میوه ندهد، اما باعث و بانی این بهشت زیبای مقابل شما هستند.

همین جلو یک دریاچه کوچک مصنوعی هست با چند تا قایق پدالی که شبیه قو هستند، اگر خواستید می توانید با قایق ها دوری هم در دریاچه مصنوعی بزنید.

بعد راه اصلی تر را پیش بگیرید، اینجا آب هایی که از بقل جاری هستند دیگر جویبار کوچک نیستد، حجم زیاد و تند و سریع و خروشان، بهار که باشد آبش بیشتر است.

کنار این آب قدم به قدم جای نشستن برایتان مهیا شده، زیر انداز بندازید و چرخی را بگذارید که برگردد چون راه ما هنوز ادامه دارد.

چای بخورید و کمی استراحت کنید، بوفه ها این بغل هم همه نوع تنقلات و بستنی و چای هم دارند، حتی اگر ظهر باشد می توانید کباب هم بخورید.

بعد از استراحترد همین سنگ فرش ها را بگیرید و به راه ادامه دهید، کمی بعد تر مسیر باریک و خاکی می شود اما رود همچنان از کنار شما جاری ست و گاهی از روی تخته سنگ های بزرگ هم عبور می کند و با درخت ها و بوته های کنارش یک تابلوی نقاشی حسابی است.

آب آنقدر زیاد و سریع می آید که صدایش تا کلی آن طرف تر می پیچد، صدای ریزش آبشار "دربند صحنه".

درخت ها اینجا پر حجم تر هستند، نسیم خنک تر است، آدم ها اینجا بیشتر هستند چون تمام این راه را آمده اند که در بند را ببینند.

زیر آبشار جلبک ها سبزی خوش رنگی رقم زده اند و صخره زیر آبشار را رنگ آمیزی کرده اند.

دربند صحنه چند چشمه و آبشار کوچک دیگر هم دارد و همان جاییست که زمانی تفرجگاه شاهان بوده و امروز با کلی مرکز اقامتی و رفاهی پذیرای شماست./س

برچسب ها: کرمانشاه ، دربند ، صحنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.