کارشکنی های رژیم آل خلیفه موجب شد تا سازمان پزشکان بدون مرز کنفرانس خود را در بحرین لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، سازمان پزشکان بدون مرز مجبور شد نشست خود را در بحرین لغو کند. این تصمیم پس از آن صورت گرفت که مقامات بحرینی هیچ تضمینی به شرکت کنندگان در این نشست مبنی بر آزادی بیان ندادند. این سازمان تاکید کرد اوضاع در بحرین دلگرم کننده نیست.

این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: با وجود آنکه بیش از دو سال از تحرکات مردمی ملت بحرین برای استقرار آزادی و دموکراسی می گذارد و نهادهای بین المللی از رژیم این کشور می خواهند به حقوق بشر احترام بگذارد، ولی مقامات بحرینی به فشارهای خود علیه آزادی بیان ادامه می دهند. اعمال فشار رژیم بحرین تنها بر مردم این کشور نیست بلکه نهادهای خارجی را نیز شامل شده به طوری که سازمان پزشکان بدون مرز کنفرانس خود را در بحرین لغو کرد.

این سازمان اعلام کرد رژیم بحرین به برگزار کنندگان این کنفرانس این تضمین را نداد تا مسائل اخلاقی پزشکی در سایه ناامنی های سیاسی بحث و بررسی شود.

پارت یانسنز رئیس بخش عملیات این سازمان تاکید کرد اوضاع بحرین کارشناسان امور پزشکی را دلگرم نمی کند که درباره امور اخلاقی حرفه پزشکی در کنفرانس بحرین بحث کنند. مخالفت مقامات بحرین با آزادی بحث و گفتگو در کنفرانس سازمان پزشکان بدون مرز و لغو این کنفرانس باعث شد که تام کالینز رئیس دانشکده سلطنتی پزشکی بحرین در ایرلند در اعتراض به برگزار نشدن این کنفرانس از سمت خود استعفا کند.

این دانشگاه و سازمان پزشکان بدون مرز بیش از یک سال تلاش کردند که تضمین هایی از رژیم بحرین برای برگزاری این کنفرانس بگیرند. بحرین به دلیل صدور احکام قضایی علیه پزشکان این کشور با انتقادات شدید بین المللی روبرو و این احکام کینه توزانه توصیف شده است. پزشکان بحرینی به دلیل کمک به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز که علیه رژیم حاکم این کشور تظاهرات کردند،محاکمه شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار