لعيا زنگنه بازيگري كه با شروع سريال "در پناه تو "و از گذشت دو دهه از آغاز حرفه اي بازيگري امروز باز هم در "راستش را بگو "خوش مي درخشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، لعيا زنگنه كه بعد از "اغما" با دوري 5 ساله از سريال هاي تلويزيوني دوباره در مجموعه "راستش را بگو" حضور پيدا كرد، اين بار در نقش سارا مستور كه دكتراي روانشناسي از آمريكا دارد و در دانشگاه تهران تدريس مي كند بار ديگر با حجاب چادر كه با ظاهر زيبا و وقار او هم خواني عجيبي دارد در قالب تلويزيون ظاهر مي شود.
لعيا زنگنه باز هم در نقش يك فرد آراسته با شخصيتي محكم و با وقار يك بازي قابل قبولي را ارائه مي كند و او كه يكي از اعضاي خانه همدلان است در نقش يك فرد تحصيلكرده و با سواد سعي در راهنمايي كردن درست دانشجويان را دارد و به خوبي نيز از آ‌ن نقش برآمده است.
"راستش را بگو" به كارگرداني محمدرضا آهنج، تهيه كنندگي فاطمه ثمرقندي و قلم تواناي مصطفي رستگاري در 30 قسمت هر شب ساعت 22از شبكه يك به روي آنتن مي رود. اين مجموعه كه روايتگر داستان چند جوان دل شكسته از ظواهر دنياي امروز است ماجراهايي را به تصوير مي كشد و قابليت و توانايي جوانان امروز را در چارچوب تلويزيون به نمايش در مي آورد.
لعيا زنگنه در  اين ميان در نقش دكتر مستور به عنوان يك بزرگتر و استاد بازي باورپذيري را از خود به نمايش مي گذارد و مخاطب به راحتي توانايي برقراري ارتباط و همذات پنداري با او را دارد دكتر سارا مستور با آن صداي خاص و دلنشين خود همچنين چنين حالت چهره اش در هر سكانسي متناسب با حال و هواي قصه حس را به خوبي به مخاطب منتقل مي كند.
لعيا زنگنه اولين بار در سال 1374 در مجموعه ماندگار و خاطره ساز "در پناه تو" در نقش مريم كار خود را آغاز كرد و آنقدر خوب درخشيد كه هنوز بعد از سال ها همه مريم افشار و اين اثر را در ذهن خود دارند. اين قصه روايتگر داستان دختري است كه عنوان تنها فرزند خانواده طبقه متوسط و فرهنگي كه نقش پدرش را ايرج راد و نقش مادر آزيتا لاچيني بازي مي كرد در رشته طراحي صنعتي دانشگاه تهران تحصيل مي كرد.
مريم به دليل داشتن شخصيت باوقار و محكم و همچنين استواري سخن مورد توجه 3 نفر از همكلاسي هايش قرار مي گيرد كه اين 3 شخصيت متفاوت هر كدام نماينده يك جوان آن دوره به حساب مي آيد رامين (رامين پرچمي) با شخصيتي متزلزل و بي ثبات، محمد (حسن جوهرچي)يك بچه مذهبي مثبت با اخلاق،‌ فداكار و سالم و پارسا (پارسا پيروزفر) با شخصيتي طناز و درواقع همان سه همكلاسي علاقه مند به مريم افشار بودند.
مريم به دنبال پاره اي از حوادث با رامين به عنوان فردي بي اراده و تحت نفوذ مادر ازدواج مي كند و به دنبال بچه دار نشدن مريم، از هم جدا مي شوند و حال محمد با يك فداكاري به خواستگاري مريم مي آيد و در نهايت نيز سرپرستي بچه اي را قبول مي كنند.
"در پناه تو" يكي از سريال هاي موفق رسانه ملي بود كه مسائل جديدي از جامعه را بازگو مي كرد. حميد لبخنده كارگردان سريال به دليل برخورداري از يك فيلمنامه قوي كارگرداني صحيح و بازي گرفتن خوب از بازيگران جوان نگاه مخاطبان زيادي را به سمت خود جلب كرد.
"در قلب من" مجموعه ديگري از حميد لبخنده است كه لعيا زنگنه اين بار در كنار پارسا پيروزفر نقش يك خواهر و برادري را به نام ليلا و رضا ايفا مي كنند اين داستان روايتگر زندگي دو خانواده از قشر فقير و ثروتمند است كه دختر خانواده ثروتمند يعني سارا به رضا و دايي سارا به ليلا علاقه مند بوده و در اين رابطه دراماتيك پاره اي از مسائل اجتماعي نيز به خوبي به تصوير كشيده مي شود.



اين كارگردان در اين مجموعه هم مانند اثر قبلي خود كار بازي گرفتن از بازيگران حرفه اي را به همان ظرافت انجام مي دهد كه به سراغ بازيگران غير حرفه اي مي رود و آن ها را وارد عرصه بازيگري مي كند در اين سريال كه سال 77 به نمايش درآمده است. بازيگراني چون ثريا قاسمي، ايرج راد، پويا اميني، علي دهكردي، فريده صابري و رضا اجلالي به ايفاي نقش مي پردازند.
"تولدي ديگر" ساخته داريوش فرهنگ در سال 1378 در حالي بر روي آنتن رفت كه روايتگر داستان زن و شوهري به همراه 3 فرزند بود كه با هم اختلافات زيادي داشتند و بر اثر يك حادثه از ماشين به بيرون پرتاب و چهره او عوض مي شود و حال با نام مستعار مهربان براي پرستاري بچه هايش به خانه  خود برمي‌گردد وطي اتفاقاتي همه اين مشكلات حل مي شود در اين مجموعه تلويزيوني جميله شيخي، فرهاد جم،‌عبدالرضا اكبري، محمود عزيزي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
مهربان كه نقش آن را لعيا زنگنه بازي مي كند آشفتگي دروني اش در حالت چهره و رفتار او به خوبي نمايان مي شود و مخاطب اين نگراني و تشويش را به خوبي از بازي او حس مي كند رفتار با بچه ها صداي گرم و دلنشين، لحن بيان ، زيركي، هوش او باورپذير و  ملموس است البته كودكان هنرمند در اين مجموعه نيز همپاي بزرگترها بازي خوبي را از خود ارائه كردند و همين سبب شده تا علاوه بر مخاطب بزرگسال اين سريال مخاطب نوجوان و كودك را به همراه خود بكشاند.
لعيا زنگنه در نقش زينت الملوك جهانباني  "مدار صفر درجه" ساخته حسن فتحي در سال 1386 نيز ظاهر شد كاري كه از شبكه يك سيما به روي آنتن مي رفت. اين اثر ماجراي سفر دانشجوي ايراني به نام حبيب پارسا (شهاب حسيني) به فرانسه به خاطر تحصيل در رشته فلسفه دانشگاه پاريس را نشان مي دهد ماجرا بر بستر جنگ جهاني و شكل گرفتن صهيونيسم و تسلط تدريجي بر فلسطين مي‌گذرد كه طبيعتاً فضاي داستان متاثر از اين واقعه مهم تاريخي است.
در ادامه داستان و در اثناي اعزام دانشجويان ايراني به فرانسه و همچنين تحصيل آن ها در دانشگاه پاريس جنگ جهاني دوم نيز در حال آغاز است حبيب پارسا با دختر يهودي به نام سارا استروك (ناتالي متي) آشنا مي شود كه اوايل در كلاس با يكديگر به مخالفت مي‌پردازند كه به صورت  تدريجي اين مخالفت و سركشي به عشق و تمايل به اين دو نفر مبدل مي شود ترور يهوديان به دست صهيونيست ها در ايران و اروپا دنبال كردن سرنوشت دانشجويي ايراني در فرانسه و رابطه عاطفي او با دانشجويي يهودي با سلسله حوادثي با يكديگر مرتبط مي شدند.
جان سارا آستروك و خانواده اش به دنبال فتج پاريس توسط آلمان هاي فاشيستي به خطر مي افتد زيرا دولت آلمان با يهوديان مخالف است و پس از اين وقايع مشكلات فراواني براي حبيب كه پس از مدتي به ايران باز مي گردد از جمله از دست دادن پدر و خانواده اش، زنداني شدن او روي ميدهد ولي در آخر پس از رهايي از زندان به معشوق خود مي‌رسد.
در "اغما"ي سيروس مقدم باز هم لعيا زنگنه در مجموعه اي كه ايام ماه مبارك رمضان پخش مي شود به ايفاي نقش دكتر سيمين برديا به ايفاي نقش مي‌پردازد و اين بار به دليل ارائه نقشي زيبا و فيلمنامه قوي مورد توجه قرار مي گيرد. بازي تاثيرگذار همراه با سرسختي او سبب مي شود كه شخصيت دكتر برديا بر دل مخاطب مي نشيند. زنگنه اين بار در نقش يك دكتر باهوش و فداكار ظاهر مي‌شود و در راستاي كمك به پري و دكتر طاها پژوهان برمي ايد و در اين ميان نيز آسيب و صدمه مي بيند. اغما داستان دكتر طاها پژوهان (امين تارخ) را دنبال مي‌كند يك پزشك فوق تخصص جراحي مغز و اعصاب است او به دليل جراحيهاي موفقيت آميزش بر روي رزمندگان در جبهه ها به پنجه طلايي مشهور است.

اين دكتر اكنون به دليل بيماري حاد همسرش مولود (شيرين بينا) بر سر  دوراهي قرار دارد از طرفي عرف پزشكي مانع جراحي همسرش توسط اوست ولي مولود اصرار دارد كه فقط توسط پژوهان جراحي شود از سويي تنها دختر آنان پري نيز با عمل مادرش توسط پدر مخالف بوده است و در نهايت امر پس از جراحي مولود مي مي رد.

مرگ مولود شرايط را براي دكتر پژوهان سخت مي كند و آن ها فردي به نام الياس يكي از بيماران قبلي دكتر وارد زندگي او مي شود و سعي ميكند او را به كارهاي خلاف وادارد كند دكتر برديا به بازگشت دوباره الياس مشكوك است و در نهايت مشخص مي شود كه اين فرد به ظاهر انسان همان شيطان بوده كه براي گمراهي دكتر طاها خود را به اين شكل درآورده و در نهايت موفق به پيروزي بر اين دشمن قسم خورده انسانها ميشود.
لعيا زنگنه متولد سال 1344 در تهران و داراي مدرك كارشناسي تئاتر از دانشكده هنر علاوه بر گذراندن يك دوره كلاس آموزش نقاشي در دوران دانشجويي در چند نمايش از جمله پارانويا، يادگار، خال خالي عروسكي، نيز در فيلم كوتاه دانشجويي در كنج تنهايي بازي كرد.
بازي در نمايش يادگار سال هاي شن علي رفيعي در سال 1371 نخستين كار حرفه اي او در تئاتر بود او بازي در سينما را با راز مينا اين كارگردان در سال 1375 شروع كرد و شيفته (محمد علي سجادي 1378) تكيه بر باد (داريوش فرهنگ 1378)،‌ رنگ شب (محمد علي سجادي 1379)، مزاحم (سيروس الوند 1380)، هفت ترانه (بهمن زرين پور 1380، تب (رضا كريمي 1381) رئيس (مسعود كيميايي 1385) خيابان هاي آرام (كمال تبريزي 1389)، جرم (مسعود كيميايي 1389)، خصوصي( 1390)، خود زني 1390 كارنامه سينمايي اين بازيگر را تشكيل مي دهد.
لعيا زنگنه در تله فيلم هاي نام ديگر عشق( ابوذر نوروز پور 1391)، زمزمه (مسعود آب پرور 1390) و  رايزن عشق( جواد افشار 1391) به ايفاي نقش پرداخته است./يص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
درخشان وبی نظیر
محکم وباوقار
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۲۳:۵۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
فقط و فقط مدار صفر درجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
بانویی به غایت هنرمند٬بی نهایت نجیب وخوش چهره٬معصومیتی عجیب در چهرشون هست٬
نقشهاشونو همیشه زیبا می آفرینند.
وااااایی در سریال مدار صفر درجه چقدددررر زیبا بازی کرده بودند
Iran (Islamic Republic of)
روح الله رشیدی
۰۲:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
موفق وسربلندی رو واسه خانم زنگنه آرزو مندم
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۶:۴۰ ۲۸ دی ۱۳۹۵
بدون‌خانم‌زنگنه‌سینما‌معنی‌نداره‌‌فداتون بشم
Iran (Islamic Republic of)
مشتاق
۲۲:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خانم لعیازنگنه بافرهنگ باکلاس هنرمند من خیلی دوسش. دارم خداوندعزیزپشت وپناهش
Iran (Islamic Republic of)
اصفر بشيرى
۱۰:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
خانوم لعيازنكنه هم دهاتى ماهستن بدرومادرايشان بيشترسال درروستاهستن براشون ارزوى موفقيت ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۳
خانم زنگنه از نظر من بهترین بازیگر است من دوست دارم درباره ی ایشان بیشتر بدانم
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۲۲:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
خانم زنگنه باما نسبت فامیلی دارن،؛من اهل روستای قانقانلو ازتوابع شهرستان آوج استان قزوین هستم که پدرومادرایشان 6 ماه از سال را درروستا به کشاورزی میپردازند
لعیاخانم خودشون هم چندباری تشریف آوردن روستا به همراه دختروهمسرش
ترکی هم بلده
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۱:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
هم خانم زنگنه و هم خانومهای دیگه بازیگر که با چادر به این زیبایی و با وقاری هستن چرا دوست دارن تو بازیهاشون بدون چادر ظاهر بشن ؟
بنظر من اینها بهترین الگو تو جامعه هستن ولی چرا ...
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۳:۲۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
بازیش عالیه خیلی دوست دارم بازیشو
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
خانوم زنگنه در روستای قانقالو متولد شده است از توابع استان قزوین.و هر سال تابستان به این روستا می آید.
Iran (Islamic Republic of)
سیف اله
۰۸:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
من اهل روستای آرپادره ام دو روستا اینورتر از قانقانلو روستای ما هم فامیل دارن با پدرشون سر میزنن
Iran (Islamic Republic of)
لعیا
۱۳:۴۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
خانوم زنگنه بازیگر خوبی هستن هم متین هم موقر هم بازیگر حرفه ایی خداییش من که ازش خوشم میاد براش آروزی خوشبختی ، سلامتی ، سعادت و کامیابی دارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
شما خواب زمستونی بودین راستش را بگو پاییز پخش می شد مشالاتون باشه