معاون گردشگري كشور گفت: مازنداران با 5 ميليون و 321 هزار و 228 نفر شب اقامت بيشترين بازديد و استان البرز با 13 هزار و 131 نفر شب اقامت كمترين بازديد را در ايام نوروز به خود اختصاص داده است.


منوچهر جهانيان معاون گردشگري و رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسيدن تعطيلات نوروزي و انجام مسافرت توسط هموطنان گفت: تا به امروز استان مازنداران با 5 ميليون و 321 هزار و 228 نفر شب اقامت بيشترين بازديد و استان البرز با 13 هزار و 131 نفر شب اقامت كمترين بازديد را در ايام نوروز به خود اختصاص داده است.

استان تهران كه بنابر اعلام مركز آمار سال گذشته در رتبه نخست تعداد سفرهاي نوروزي قرار گرفته بود بنابه گفته معاون گردشگري، آمار اقامت شب در اين استان نسبت به سال گذشته از  رشد 40 درصدي برخوردار بوده است.

جهانيان در ادامه افزود:‌ در چهارمين روز فرودين ماه 92،‌اقامت شب به رقم 4 ميليون و 871 هزار و 250 نفر رسيده كه نشانگر رشد 17.5 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور با اشاره به رشد 12.5 درصدي بازديد هموطنان از موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن تاريخي و فرهنگي کشور در طي روز چهارم فرودين ماه گفت: در مدت مذكور 1 ميليون و 321 هزار مورد بازديد از مجموعه هاي فرهنگي و تاريخي کشور انجام شده، كه در ميان موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن تاريخي و فرهنگي استان کهگیلویه و بویراحمد كمترين و استان مازندران و كرمان بيشترين بازديد ها را به خود اختصاص دادند.

وی در پايان با اشاره به 6 مورد ديگر لغو مجوز و تعطيلي در چهارمين روز فروردين ماه 92 گفت:‌ در طول اين روز 971 مورد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، پذیرایی، هتل ها و مجموعه های گردشگری صورت گرفته که به منجر به 47 مورد تشویق اصناف فعال و 97 مورد تذکر به واحدهای اقامتی و گردشگری، 18 مورد اخطار کتبی به واحدهای خدماتی، اقامتی و اصناف شده است.

شایان ذکر است؛ ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران نوروزی از طریق شماره 09669 و سایت www.stsi.ir است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار