شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور از سال 82 بصورت يك معاونت در وزارت راه و ترابري تشكيل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور از سال 82 بصورت يك معاونت در وزارت راه و ترابري تشكيل شد و معاونتهاي سابق ساخت و توسعه راه‌آهن، ساخت و توسعه راهها، ساخت و توسعه بنادر و فرودگاهها (به صورت مجري طرح) به همراه ادارات كل ساختمان آزاد راهها، ارزيابي و تعيين خسارات و پيمان رسيدگي و نيز شركت تأمين ماشين آلات در شكلهاي جديد و شرح وظائف تعريف شده در زير مجموعه شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور قرار گرفتند.

در قالب يك شركت به منظور ارتقاء شاخصهاي كمي و كيفي طرحهاي عمراني و در نهايت مثبت بر كليت اقتصاد كشور انجام شده است. طرحهاي فرواني تحت مديريت و نظارت شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور ساخته شده و بهره‌برداري رسيده است. طرح عظيم راه‌آهن بافق- مشهد ، آزاد راه ساوه- سلفچگان و فاز اول آزاد راه زنجان- تبريز تنها نمونه‌هايي از اين دست هستند.

پس از ادغام دو وزارتخانه راه وترابري و مسكن وشهرسازي در سال 1390 اين شركت به عنوان يكي از زير مجموعه هاي وزارت راه وشهرسازي فعاليت مي كند.

برچسب ها: حمل و نقل ، بناها ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید قراکوزلو
۱۲:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۳
ازاد راه ساوه و همدان از روی زمین بنده عبور داده اید به بهانیه اختلاف ملکی دارید از پرداخت خسارت طفره می رود در صورتی که طبق دادنامه دادگاه اختلاف ملکی فیصله پیدا کرده
آخرین اخبار