کارشناس علوم تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه افراد از مصرف زیاد آجیل‌ها در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: حاصل افراط در خوردن آجیل چیزی جز چاقی نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سمیه صمدی اظهارداشت: باز هم عید نوروز با تمامی زیبایی‌های بهاری آمد و لذت بردن از این همه زیبایی طبیعت با تعطیلات نوروزی دوچندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوروز می آید و با خود آداب و سنن خاص خود را می آورد گفت: نوروز حتی غذاها و خوراکی‌هایی که مخصوص به خودش است را بر روی سفره‌ها می گذارد و از جمله این تنقلات پرطرفدار آجیل می باشد.

کارشناس علوم تغذیه و رژیم درمانی با اعلام اینکه آجیل‌ها از لحاظ ارزش غذایی بسیار مغذی هستند افزود: کنترل مقدار مصرف آجیل‌ها به دلیل طعم و مزه دلپذیرشان کمی سخت است و چند نکته تغذیه‌ای باید در این حصوص رعایت شود.

صمدی با تاکید بر اینکه باید از زیاده روی در خوردن آجیل‌ها خودداری شود گفت: این دانه‌های کوچک و خوشمزه در واقع بمب انرژی محسوب می شوند و کالری زیادی را برای شما به ارمغان می آورند.

وی یادآور شد: با توجه به طولانی شدن تعطیلات عید و کثرت دید و بازدیدها حاصل افراط در خوردن آجیل چیزی جز چاقی نیست.

کارشناس علوم تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه از خوردن آجیل‌ها در زمان نزدیک به ناهار و شام خودداری شود افزود: این موضوع سبب برهم زدن نظم در اشتهای افراد به ناهار و شام خواهد شد از این طریق دریافت وعده‌های اصلی غذایی برای شما مختل می شود.

صمدی ادامه داد: از خوردن آجیل در ساعات پایانی شب خودداری شود تا مجبور نشوید با معده سنگین به رختخواب بروید و درنهایت خوابی آشفته را تجربه کنید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از خوردن آجیل‌های رنگ شده پرهیز شود و در هنگام خرید آجیل نیز دقت کنید که از بسته بندی هایی که پروانه ساخت دارند انتخاب شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: مازندران ، آجیل ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.