شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد درگیری ها میان طرفداران گروه اخوان المسلمین و مخالفان آن در المقطم یک کشته برجا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در قاهره اوضاع در شهر المقطم را بسیار امنیتی توصیف کرد.

محمد العارف گفت: اوضاع در منطقه المقطم به علت استقرار بی سابقه و گسترده نیروهای نظامی مصر در اطراف مقر گروه اخوان المسلمین کاملا امنیتی است. علاوه بر نیروهای امنیتی و پلیس ، برخی از سربازان وابسته به تشکیلات ویژه کمی قبل وارد منطقه المقطم شدند.

کمی دور تر از مقر اخوان المسلمین در منطقه ای به نام میدان النفوره، درگیریهایی میان طرفداران این گروه و مخالفان آن رخ داد. بسیاری از هواداران گروه اخوان المسلمین با اتوبوس و وسایط نقلیه مختلف برای حمایت از مراکز وابسته به این گروه عازم المقطم شدند ولی نیروهای امنیتی از ورود آنان به منطقه جلوگیری کردند.

بر اثر این درگیری شمار زیادی از دو طرف زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. عملیات پرتاب سنگ به سوی همدیگر میان طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین همچنان در میدان النفوره ادامه دارد و نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن مردم از منطقه از وسایل مختلف استفاده می کنند. آمبولانس های زیادی در منطقه برای انتقال مجروحان به بیمارستان مستقر هستند.

این که گفته می شود به علت حضور نیروهای امنیتی آرامش به المقطم بازگشته است صحت دارد ولی هنوز درگیری های پراکنده ای در منطقه مشاهده می شود.

اطراف میدان النفوره تا این لحظه که من با شما صحبت می کنم صحنه درگیری های شدید است. اکنون مقر گروه اخوان المسلمین و حومه آن امن است ولی این آرامش شکننده است و هر لحظه امکان شعله ور شدن درگیری ها و خشونت های جدید وجود دارد.

برچسب ها: کشته ، درگیری ، مصر ، المقطم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار