رئيس جمهور جديد چين دقایقی پیش وارد مسکو شد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شی جینپینگ رئیس جمهور جدید چین امروز (جمعه) وارد مسکو ،پایتخت روسیه، شد. این نخستین سفر خارجی شی جینپینگ از زمان انتخابات وی به عنوان رئیس جمهور چین در هفته گذشته تاکنون به حساب می آید.

رئیس جمهور چین در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص پیشبرد همکاریهای راهبردی جامع دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و جهانی گفتگو خواهد کرد. شی جین پینگ همچنین با دمیتری مدودف نخست وزیر و دیگر مقامات روسیه دیدار خواهد کرد.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه چین، قرار است شی جینپینگ در دانشگاهی در مسکو سخنرانی کند و در مراسم افتتاح یادواره ششمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که در سال هزار و نهصد و بیست و هشت در مسکو برگزار شد، شرکت کند.رئیس جمهور چین همچنین از وزارت دفاع روسیه بازدید و با چین شناسان روس، دانشجویان زبان چینی و نمایندگان رسانه ها دیدار خواهد کرد.انتظار می رود شی جینپینگ و پوتین روز جمعه در مراسم افتتاح «سال گردشگری چین» در روسیه که بخشی از «سال گردشگری چین-روسیه» است، شرکت کنند.سفر شی جینپینگ به مسکو که نخستین سفر رئیس جمهور جدید چین بلافاصله پس از به قدرت رسیدن وی است، نشان دهنده اهمیت زیادی است که این کشور برای روابط خود با روسیه قائل است.

شی جینپینگ در گفتگوی تلفنی با پوتین در چهاردهم ماه مارس پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور چین اعلام کرد در انتظار دیدار با رئیس جمهور روسیه در سفر به این کشور و تبادل نظر با وی در خصوص راه های تقویت همکاریهای دوجانبه و همچنین در خصوص امور مهم منطقه ای و بین المللی است.در سال 2012، ارزش مبادلات تجاری دوجانبه بین چین و روسیه به رقم بی سابقه 88 میلیارد دلار رسید که افزایشی یازده درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می دهد.

این دو کشور تلاش می کنند ارزش مبادلات تجاری دوجانبه را تا سال 2015 به صد میلیارد دلار و تا سال 2020 به دویست میلیارد دلار افزایش دهند.رئیس جمهور چین پس از دیدار از روسیه، برای سفر رسمی به تانزانیا، آفریقای جنوبی و جمهوری کنگو، عازم قاره آفریقا خواهد شد.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: مسکو ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار