باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پیش به گفتگو با رسانه ها در سفر خود به اراضی اشغالی پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران:به نقل از المیادین:باراک اوباما در اظهارات مداخله جویانه خود مدعی شد بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید از قدرت کناره گیری کند.
 
وی در ادامه اظهارت خود مدعی شد جنبش حماس باید از مقابله با اسرائیل دست برداشته وموجودیت این رژیم را به رسمیت بشناسد.
 
اوباما همچنین اظهار داشت آمریکا نخستین کشوری بود که موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت واز آن زمان تاکنون روابط ما براساس منافع مشترک است.
 
رئیس جمهور آمریکا در ادامه با بروز دادن گرایش های صهیونیستی اش، از حضور صهیونیستها در اراضی فلسطینی واشغال این سرزمین از سوی این افراد حمایت کرد.
 
وی در جای دیگری از اظهارات خود با پیش گرفتن سیاست میتوان ایران را به دست کشیدن از برنامه هسته ای اش قانع کرد ومدعی شد ایران باید بداند که فرصت برای دست کشیدن این کشور از برنامه هسته ای اش زیاد طولانی نیست.
 
باراک اوباما در ادامه ادعاهایش گفت مواضع ایران در منطقه نسبت به سابق سخت تر شده است.
 
وی همچنین با بیان اینکه وجود امنیت تنها گزینه برای باقی ماندن اسرائیل است افزود اسرائیل باید با ملت های عربی به صلح برسد زیرا وجود صلح با این کشورها ضروری است.
 
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه وقت آن رسیده است که کشورهای عربی روابط خود را با اسرائیل عادی کنند افزود فلسطینی ها باید اسرائیل را به رسمیت شناخته ودر عوض اسرائیل هم از ادامه شهرک سازیها دست بکشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار