افرادی که در مسافرت با خودروی شخصی دچار ماشین گرفتگي می شوند در عقب خودرو نشسته و به نقطه ای دور خیره شوند.

محمدرضا عمرانی متخصص گوش و حلق بینی، فلوشیپ رانیولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از شایعترین بیماری هایی که در مسافرت در هر سنی دیده می شود بیماری حرکت است.

وی عنوان کرد: در بیماری حرکتی در مسافرت سیستم تعادلی گوش داخلی دچار تغییر می شود و عدم تطابق سیستم تعادلی گوش داخلی باعث ایجاد اقسام  حفظ تعادلی بدن می شود که این مسئله زنجیره ای از نشانه ها می شود.

وی عنوان کرد: احساس سرگیجه، تهوع و استفراغ از نشانه های بیماری حرکتی است. معمولاً افراد از اینکه این بیماری را دارند آگاهند اگر درخودرو نشسته اند باید چشم های خود را ببندند.

وی تصریح کرد: برای افرادی که با خودرو مسافرت می کنند و دچار این بیماری هستند یک ربع قبل از مسافرت اگر دچار بیماری زمینه ای نیستند از قرص دیمن هیدرنیات استفاده کنند که نشانه های این بیماری که تهوع، استفراغ و سرگیجه را تخفیف می دهد و مانند آنتی هیستامین عمل می کند.

وی اظهار نشان کرد: افراد در صورت داشتن علائم زمینه ای مانند فشار خون، قند، بیماریهای مغزی و عصبی و یا افرادی که حساسیت دارویی دارند باید با پزشک خود در خصوص مصرف این دارو مشورت کنند.

وی در توضیح بیماری حرکتی گفت: هنگام مسافرت این افراد باید از تکان دادن سر خودداری و به یک نقطه دور در بیرون از ماشین نگاه کنند.

وی افزود: از دیدن اشیای نزدیک در داخل خودرو، اشیایی که سریع حرکت می کنند خودداری کنند./ع2


برچسب ها: بیماری ، درمان ، قند خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۶:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام هر کس این بیماری حرکتی را داره تماس بگیره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا فهیمی نیا
۰۳:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
با عرض سلام و تبریک سال نو. من خانمی 33 ساله هستم که وقتی داخل آسانسور سوار می شوم ضمن ایستادن آسانسور و همچنین پیاده شدن از اتوبوس احساس منگی و سر گیجه دارم. لطف کنید راه درمان این بیماری را برای من شرح دهید.
آخرین اخبار