تحليلگر سياسي در اظهاراتی خاطرنشان کرد تهاجم نظامي تحت امر امريکا به عراق و تلاش براي ويراني اين کشور قبل از حملات يازدهم سپتامبر برنامه ريزي شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه پرس تی وی ؛ دان دبار، فعال ضد جنگ و روزنامه نگار امريکايي در اظهاراتی گفت، تهاجم نظامي به عراق، خيلي قبل‌تر از حملات يازدهم سپتامبر برنامه ريزي شده بود و تلاش براي ويراني اين کشور به دوره رياست جمهوري جرج بوش پدر باز مي گردد.

در آستانه دهمين سالروز تهاجم نظامي تحت امر امريکا به عراق در ۱۸ مارس، نشريه گاردين فاش کرد، شواهد تازه حاکي از آن است که عوامل اطلاعاتي امريکا و انگليس، ام آي سيکس و سيا ، قبل از جنگ عراق از طريق کانال‌هاي محرمانه گفته بودند که صدام حسين ديکتاتورسابق اين کشور هيچ سلاح فعال کشتار جمعي در اختيار ندارد.

اين فعال و روزنامه نگار امريکايي يادآور شد، « اين که گفته شده بود تسليحات خطرناک در اختيار اين مرد ديوانه است و اين که امريکا در معرض تهديد مستقيم اين تسليحات است، عراق به القاعده مرتبط است و حملات عليه مرکز تجارت جهاني امريکا و پنتاگون و امثالهم، همه اين‌ها ساخته و پرداخته امريکاست و قبل از وقوع ۱۱ سپتامبر برنامه ريزي شده بودند.»

امريکا و انگليس درسال ۲۰۰۳ با نقض آشکار قوانين بين‌الملل و به بهانه يافتن تسليحات کشتار جمعي به عراق حمله کردند. واشنگتن و لندن، صدام حسين ديکتاتور سابق عراق را به انباشت تسليحات کشتار جمعي متهم کرده بودند، ادعايي که هيچ‌گاه واقعيت آن اثبات نشد.

با سپري شدن ده سال از اين تهاجم نظامي، مردم عراق هنوز هم از پيامدهاي اين حمله و اشغال کشورشان رنج مي‌کشند.

اگرچه هيچ سازماني، آمار دقيقي از کشته‌هاي مردم عراق ثبت نکرده اما بنابر منابع محلي بيش از يک ميليون نفر از مردم بي‌گناه عراق در حمله نظامي امريکا به اين کشور کشته شدند.
برچسب ها: عراق ، جنگ ، سپتامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار