شواهد نشان می دهد که موارد چاقی و اضافه وزن پس از تعطیلات عید نوروز افزایش می یابد و بسیاری از افراد نیز دچار بیماری ها و عوارض مختلف از جمله بیماری های گوارشی می شوند.

سجاد محمد زاده، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه در ایام نوروز رفتارهای نادرست غذایی به میزان زیادی افزایش می یابد و پس از تعطیلات ابتدای سال، شاهد افزایش بروز برخی از بیماری ها هستیم.

وی با بیان این که چاقی و اضافه وزن مشکلی مهم و شایع در بین افراد جامعه است تاکید کرد: شواهد نشان می دهد که موارد چاقی و اضافه وزن پس از تعطیلات عید نوروز افزایش می یابد و بسیاری از افراد نیز دچار بیماری ها و عوارض مختلف از جمله بیماری های گوارشی می شوند.

محمد زاده با اشاره به این که باید غذاهایی را مصرف کرد که بدن برای تامین انرژی و فعالیت به آن ها نیاز دارد تصریح کرد: شیرینی ها، تنقلات و دسرها به عنوان وعده های غذایی شناخته نمی شوند و در صورت مصرف زیاد آن ها، احتمال بروز مشکلات و عوارض جسمی وجود دارد که چاقی و اضافه وزن از جمله این مشکلات هستند.

وی یادآور شد: حذف برخی از وعده های اصلی غذایی، خوردن بیش از اندازه مواد غذایی، تند غذا خوردن، مصرف غذاهای حاضری و فست فودها و مصرف کم موادی همچون میوه ا و سبزی ها، از دیگر عادات نامناسب غذایی به ویژه در ایام تعطیلات عید است که می تواند موجب بروز عوارض زیادی همچون چاقی و اضافه وزن شود./ح
برچسب ها: چاقی ، رژیم ، نوروز ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار