استان چهارمحال و بختیاری، با 157 مورد خدمات رفاهی فرهنگی به استقبال میهمانان نوروزی می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه خدمات رفاهی فرهنگی به مسافران نوروزی، از بیست و هشتم ماه جاری اغاز می شود و تا شانزدهم فروردین ماه ادامه دارد.

مژگان ریاحی، با اشاره به فعالیت 11 موزه در ایام نوروز، به برگزاری 9 جشن، جشنواره و مسابقه فرهنگی به مدت 20 ساعت و راه‌اندازی هشت نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: هشت بازارچه سنتی، 12 ایستگاه صلواتی و 30 باب مکان موقت اقامه نماز، همچنین 40 جایگاه توزیع سوخت به صورت شبانه روزی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی استان چهارمحال و بختیاری مهیا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری هم، با بیان اینکه امسال برای اسکان مسافران 150 آموزشگاه با بیش هزار کلاس درس به فرش، موکت، پتو، یخچال، گاز و تلویزیون تجهیز شده است خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز شش مرکز آموزش رفاهی، سازمان دانش آموزی و مجموعه های ورزشی نیز برای اسکان اضطراری مسافران پیش بینی شده است، سال گذشته چهل هزار مسافر نوروزی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری اسکان داده شدند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز، از امادگی 7 گروه راهنمایی مسافران، 14 گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، 37 گروه راهداری، 85 گروه اورژانس جاده ای، و 8 گروه امداد خودرو برای تسهیل سفر مسافران نوروزی خبر داد و افزود امکان اسکان 20 هزار مسافر در اماکن عمومی استان چهار محال و بختیاری فراهم شده است. عنابستانی گفت: 14 مهمانسرای ادارات برای پذیرش میهمانان پیش بینی شده است و هتلها و مهمانپذیرهای استان چهارمحال و بختیاری، ظرفیت پذیرش روزانه هزار و هفده میهمان را دارند، ایام نوروز پارسال، افزون بر 4 میلیون و 250 هزار نفر به استان چهارمحال و بختیاری مسافرات کردند که از این تعداد، 131 هزار نفر در این استان اقامت کردند.

 وی، با پیش بینی افزایش 5درصدی مسافران نوروزی استان چهارمحال و بختیاری در نوروز92، از برگزاری جشنواره نوروزی با اجرای برنامه های متنوع از 28 اسفند تا پنجم فروردین ماه در بوستان بانوان شهرکرد خبر داد و افزود: در این جشنواره جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری معرفی می شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.