رژيم آل سعود با اوضاعي به شدت وخيم روبروست تا جايي که برخي از مبلغان اين کشور نيز درباره پيامدهاي وخيم اعتراضات مردمي و بي توجهي به خواسته هاي مردم هشدار داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه؛ سرکوب اعتراضات مردمي و هدف قرار دادن معترضان و بخصوص زنان و بازداشت شمار زيادي از مردان و تنش هاي امنيتي از جمله ويژگي هاي اوضاعي است که رژيم آل سعود با آن روبروست.  اعتراضات عليه اين رژيم اخيرا افزايش يافته است. ارتکاب تخلفاتي عليه زنان بازداشت شده در زندان هاي رژيم واکنش هاي مختلفي به دنبال داشته است و در همين خصوص تجمع هاي اعتراض آميزي در رياض، البريده و ديگر مناطق برگزار شده است و شرکت کنندگان در آنها سياست هاي خاندان حاکم بر عربستان و شيوه تعامل آن با تظاهرکنندگان و معترضان و بدرفتاري با بازداشت شدگان را محکوم کردند. 

در ادامه گزارش آمده است: سرکوب تظاهرکنندگان به جايي رسيده است که سه تن از زنان شرکت کننده در تجمع اعتراض آميز براي درخواست آزادي بستگان خود با حکم قضايي به چند ماه حبس تعليقي محکوم شده اند.  وخامت اوضاع کشور باعث شد شيخ سلمان العوده مبلغ سعودي درباره سرکوب اعتراضات مردمي هشدار داد و پيش بيني کرد در صورتي که به مسئله بازداشت شدگان و فساد و وخامت اوضاع خدماتي رسيدگي نشود اين ناآرامي ها به اقدامات مسلحانه تبديل شود. هشدارهاي العوده در نوع خود بي سابقه به شمار مي رود. وي با ايراد اين سخنان در اينترنت پيش بيني کرد خشونت ها دامنه دار شود و گسترش پيدا کند. 

گزارشگر ادامه داد: فتنه اي که آل سعود تلاش مي کرد آن را به سوريه و ديگر کشورهاي عربي سرايت دهد به خود آنها برگشت. اين خاندان فراموش کرده است که آزادي شهروندان و خواسته هاي مسالمت آميز آنها را به شدت سرکوب مي کنند که اين امر باعث شده است کشور به سمت تنش و خفقان پيش برود و احتمال سقوط افزايش يابد. 

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: سعودی ، آل سعود ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار