شهردار منطقه 22 گفت: «با مشارکت شهرداری منطقه و سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران، طی سال 91، بیش از 200 هکتار فضای سبز به کوهپایه و حریم منطقه 22 افزوده شده است. »

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مرادی شهردار منطقه در خصوص پروژه های جاری در این محدوده از پایتخت همچنین اقدامات صورت گرفته در سال 91 گفت: « یکی از ویژگی های منطقه 22 بعنوان قطب تفریحی گردشگری و بزرگترین منطقه شهر تهران ، جریان داشتن پروژه های ویژه ملی در آن است. دریاچه چیتگر با حدود 250 هکتار مساحت در فاز اول، یکی از مهمترین این پروژه هاست که اکنون بیش از 70 درصد از حوزه آبگیر آن پر شده و با سرعت آبگیری خوبی که دارد، پیش بینی می شود تا اردیبهشت سال 92 بطور کامل آبگیری شود.  
فاز دوم بوستان جوانمردان ایران در ضلع شمالی بزرگراه شهید خرازی بعنوان فصلی مشترک از همکاری شهرداری منطقه 22 و 5 وارد فاز عملیاتی شده و تمام تلاشمان را بر این معطوف کرده ایم که تا خرداد سال آینده آن را به اتمام برسانیم. افزون بر آبشار تهران بعنوان یکی از بزرگترین و منحصر بفردترین مجموعه های تفریحی تفرجی تهران که سال گذشته به اتمام رسید، مجموعه فراملی هزار و یک شهر با 140 هکتار مساحت، مجموعه های سوارکاری متعدد در تامین سرانه های تفریحی ورزشی و بزرگترین مراکز درمانی کشور به منظور ایجاد پردیس درمانی در منطقه 22 همچنین بزرگترین مراکز خرید کشور ، بزرگترین بوستان ویژه بانوان و بزرگترین باغ گل پایتخت در منطقه در حال احداث است. »
وی در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه طی سال 91 با توجه به نیاز و ضرورت ، 25 کیلومتر شبکه معبر دسترسی در منطقه 22 شکل گرفت، خاطر نشان کرد: « برای سال 92 بصورت ویژه بحث روگذرها و زیرگذرهای در حال احداث را مدنظر قرار خواهیم داد.  
با توجه به اینکه گسترش و نگهداری از فضای سبز همواره جزو اولویتهای منطقه 22 بوده و هست، عملیات تجهیز فضای سبز بوستان جنگلی چیتگر به سیستم آبیاری قطره ای را از چند ماه پیش آغاز کرده ایم و اکنون حدود 200 هکتار از آن به این سیستم مجهز شده و سال آینده تمام بوستان به سیستم آبیاری قطره ای مجهز خواهد شد.
 همچنین افزون بر بیش از 50 هکتار توسعه فضای سبز در حریم محورهای بزرگراهی و فضای شهری، 200 هکتار فضای سبز در کوهپایه و حریم منطقه با مشارکت سازمان پارکها و فضای سبز تهران کاشته شد. »شهردار منطقه 22 در پایان صحبتهای خود از بهره برداری از 3 سرای محله در حال احداث در منطقه تا پایان سال 91 خبر داد و گفت: « اگرچه اکنون تمامی 9 سرای محله در محله های منطقه 22 فعال و مشغول ارائه خدمات اند اما در بحث نهایی کردن تملک آنها 5 سرا اکنون مراحل ساخت را طی می کند. » /ز

برچسب ها: هکتار ، فضا ، کوهپایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار