مردم از خدمات دریافتی خود در حوزه سلامت راضی نیستند.

 به گزارش خبرنگار علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت در صحن علنی مجلس با اشاره به سوابق تحصیلی خود گفت: در سال 1344 با اخذ دیپلم و با توجه به شرایط بد سیاسی به خارج از کشور مراجعه کردم و تا انقلاب اسلامی امکان مراجعه نداشتم.

وی افزود: پس از انقلاب شکوهمند در سال 57 من در سال 58 افتخار بازگشت به کشور را داشتم و حدود 10 سال مسئول آموزش چشم شهید بهشتی و رئیس بزرگ ترین بیمارستان را داشتم.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: تلاش جدی برای راه اندازی بیمه درمان حضرت امام و سطح اول پزشک خانواده و حضور در مدیریت سیاست گذاری وزارت رفاه را داشتم که در این بخش با مشکلات مدیریت بیمه ای آشنا شدم در دوره قانون گذاری چهارم و پنجم به عنوان کارشناس حضور داشتم.

وی ادامه داد: در بخش سلامت به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تربیت نیروی انسانی داشتیم که قبل از انقلاب شکوهمند بیشتر پزشکان بنگالی، پاکستانی و هندی بودند و با حمایت حاکمیت در رشته های پزشکی و پیراپزشکی 300 هزار نیروی انسانی و در بخش بهداشت و درمان 10 هزار تربیت کردیم.

در سال گذشته 40 هزار میلیارد اعتبار برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که 15 هزار میلیارد توسط مرکز پزشکی و 25 هزار میلیارد از جیب مردم پرداخت می شد.

طریقت منفرد اظهار داشت: سالانه بیش از 700 میلیون بار مراجعه به بخش های درمانی صورت می گیرد اما آن چنان که باید و شاید خدمات درمانی حاصل شود این امر میسر نگشته و نارضایتی مردم را از دریافت خدمات درمانی همراه داشته است.

وی با بیان این که رفع مشکلات مردم در بخش های بهداشت و درمان از دغدغه های همه مسئولان است خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار مرکز خدمات درمانی در کشور فعالند و این نتیجه فعالیت مسئولان پس از سال های اولیه بعد از انقلاب است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سال جاری 40 هزار میلیارد در بخش های درمانی هزینه شده که بیش از 25 هزار میلیارد تومان آن را مردم از جیب خود پرداخت کرده اند و این برخلاف قانون برنامه پنجم توسعه است چرا که بر اساس این قانون هزینه های پرداختی بیماران باید کمتر از سی درصد می بود اما در حال حاضر بیش از 70 درصد هزینه های درمانی را خود مردم پرداخت می کنند.

وی یادآور شد: تدوین طبابت بالینی موجب کاهش هزینه های غیر ضروری در حوزه بهداشت و درمان می شود و در دو ماه اخیر تمام دانشگاه های کشور برای اجرایی شدن طرح طبابت بالینی بسیج شده اند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون اساسی حقوق مردم در حوزه سلامت کاملاً شناخته شد است و ما امیدواریم با رای اعتماد از نمایندگان بتوانیم نقش خود را به صورت موثر در این حوزه ایفا کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار