بخش های سردشت و شهیون در شمال شهرستان دزفول با كوههای مرتفع و طبیعت زیبا و منحصر بفرد آماده پذیرایی از طبیعت دوستان و گردشگران نوروزی است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ در این روزها آبشارها ، دشت،چشمه سارها و ارتفاعات كوهستانی شمال دزفول با سر سبزی و جوشش خود گردشگران را به سوی خود فرا می خوانند.

طبیعت بكر سالند كوه و زرد كوه و هفت تنان ، انسان را با قدرت لایتناهی پروردگار آشنا ساخته و دل هر انسانی را به تپش وا می دارد.

جاده مارپیچ و باریك سردشت و شهیون نه تنها از حضور گردشگران جلوگیری نمی كند بلكه با زیبایی خود این مسافران طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

بقعه ' احمد بن فداله ' از آرامگاه های شاخص شمال دزفول در150 كیلومتری سردشت است كه مقبره آن هنوز از سنگ و ساروج های چند قرن پیش بوده وهیچ تعمیر و تغییری در بنای آن صورت نگرفته است.

'شوی ' بزرگترین و زیباترین آبشار ایران زمین است كه در شمال شهرستان دزفول واقع شده كه پس از بیرون آمدن از غار، از گردنه ‌ای بلند به پایین سرازیر می ‌شود. ارتفاع این آبشار ۱۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است.

آب این آبشار با گذر از كوه ها و دره ها به سمت دزفول سرازیر می شود.

پوشش گیاهی اطراف این آبشار، از درختانی چون بید ، انجیر ، مو ، افرا، كیكم و بلوط بوده و بر دیواره‌ های این آبشار گیاه ' سیاه وشان ' و سایر گیاهان آب دوست روییده ‌است.

در نزدیكی این آبشار، آبشار بزرگ دیگری دیده می شود كه گاه از آن به آبشار دوم شوی یاد می ‌شود.

پرتوهای روح افزای آفتاب از فراز كوه های قد كشیده سردشت و شهیون ، دزفول را به زیباترین دامنه زاگرس تبدیل كرده است.

دره های شگفت ، رودها و آبشارهای طرب انگیز ، غـارهای بی نظیر ، كوه های سر به فلك كشیده ، اقلیم های متنوع آب و هوایی ، همجواری دیدنی كوه و دشت ، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی ، صداقت فرهنگ و هنر و چشم اندازهای بدیع شهرستان دزفول سرزمین رنگ ها را به شاهكار خلقت ایران تبدیل كرده است.

گردشگران و طبیعت دوستان در سفر به كوهساران و عبور از جاده های سبز و مارپیچ ارتفاعات دزفول ، میزبان سفره های گشوده ، صفا و یكرنگی عشایر غیور این منطقه بوده و ناشناخته های گردشگری این دیار را با دیدگان خود لمس می كنند./س

 
برچسب ها: جاذبه ، گردشگری ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.