7 درصد کودکان پیش دبستانی از اختلال آسیب زبانی ویژه که علت آن ناشناخته است، رنج می برند.

عباس نسائیان دانشجوی مقطع دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: آسیب زبانی ویژه یکی از انواع اختلال های زبانی است که علت شناخته شده ای ندارد اما آسیب شناسان گفتار و زبان آن را درمان می کنند.

وی گفت: کودکانی که از آسیب زبانی پیش می برند از نظر توانایی های شنوایی، هیجانی و شناختی سالم هستند و کودک فرصت مناسب برای کسب زبان را دارد.

نسائیان در ارائه مقاله ای با عنوان نقش حافظه کاری  در اکتساب زبان در کودکان آسیب دیده زبانی ویژه در سمینار آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان گفت: حافظه کاری واجی یکی از جنبه های پردازش اطلاعات است که غالبا در زمینه رشد زبان مورد توجه قرار می گیرد معادل رابطه حافظه کاری واجی یا آنچه که حافظه کوتاه مدت کلامی است، عنوان می شود.

وی در ادامه افزود: نتایج نشان داد نقص حافظه کوتاه مدت می تواند هسته اولیه این اختلال مطرح شود و می تواند به عنوان نشانگر تشخیص استفاده شود.//ع2

برچسب ها: کودک ، آسیب ، اختلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.