جشنواره ملي "صداي بهار" دوشنبه 28 اسفند با اجرای برنامه های متنو ع فرهنگی در 31 استان کشور آغاز به کار می کند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری محمد شریف ملک زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر افزود:این جشنواره هفته جاری با هدف افزايش نشاط و شادابي میان مردم و توزيع مناسب سفر در تعطيلات نوروز 92  فعالیت خود را آغاز می کند و تا 16 فروردین میزبان مردم خواهد بود.
ملک زاده با بیان اینکه بر گزاری جشنواره ملی صدای بهار يکي از مهمترين برنامه های سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ویژه نوروز 92 است خاطر نشان کرد: به دليل تقارن بخشي از تعطيلات نوروز امسال با ايام شهادت حضرت فاطمه (س) برخي از برنامه‌هاي اين جشنواره از جمله اجراي موسيقي محلي و برنامه‌هاي شاد از پنجم فروردين ماه متوقف مي‌شود  اما  برنامه‌هاي دیگر مانند نمايشگاههای صنايع‌دستي و همچنین نمایشگاه ظرفيت‌هاي گردشگري استان‌ها تا پايان تعطيلات نوروز در 31 استان کشور ادامه خواهد يافت.
 اوبرگزاري " صداي بهار" را فرصت مناسبی براي ايجاد نشاط، شادابي و پويايي در جامعه دانست و گفت:معرفي جاذبه هاي هر استان، شناخت و معرفي ظرفيت هاي پنهان گردشگري در شهر و روستاهاي مختلف کشور و توسعه سفر با علايق ويژه از ديگر نتايج ارزشمند برگزاري اين جشنواره بزرگ ملي است.
این مقام مسوول افزود:معرفی موسيقي محلي استان ها ،آداب، سنن و رسوم مختلف و آشنايي مردم با ديگر فرهنگ ها و سنت ها  از ديگر نتايج برگزاري اين جشنواره است.ضمن اينکه برگزاري اين جشنواره نقش مهمي در معرفي فرهنگ مردم از جمله لباس و پوشاک ، انواع غذاهاي محلي، مراسم سنتي و ... دارد که اين موضوع  منجر به تقويت وحدت ملي مي شود./ي2
برچسب ها: جشنواره ، ملی ، صدای بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار