هنرمندان اردبیلی در نخستین جشنواره ملی موسیقی مقامی فجر که در تبریز برگزارشد، تعدادی از جوایز اصلی این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / براساس آرای هیئت داوران این جشنواره در بخش کمانچه یاشار جوادپور از مشگین شهر اول شد و تندیس این بخش را به خود اختصاص داد.

در بخش آواز یاشار جوادپور از مشکین شهر در جایگاه دوم، سیامک اصغری از مشگین شهر در جایگاه سوم، کریم صبور از مغان در جایگاه چهارم و مهدی حمزه زاده از اردبیلبطور مشترک با اکبر بویر از بنابمقام پنجم را از آن خود کرد.

در بخش تکنوازی تار هم بهرام وحدتی از پارس آباد مشترکا به عنوان مقام چهارم دست یافت.

همچنین خانواده زنده یاد استاد علی سلیمی و خانواده زنده یاد استاد محمود شاطریان مورد تشویق و قدردانی حاضران و هیات برگزاری جشنواره قرار گرفتند.

اولین جشنواره سراسری موسیقی فجر مقامی آذربایجان "موغام" در دو بخش آواز و تکنوازی میزبان 74 هنرمند از شهرهای تبریز، مراغه، بناب، مشگین شهر، مغان، میانه، خواجه، تهران، پارس آباد، ارومیه، سراب، ورزقان، زنجان، نقده، اردبیل، خداآفرین و بیله سوار بود.

در این جشنواره هنرمندان در رشته های آواز و تکنوازی سازهای تار، ناغارا، قوشا ناغارا، قارمان، عود، بالابان، قاوال، کمانچه، توتک و قانون به رقابت پرداختند./س

برچسب ها: اردبیل ، درخشش ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.