يکي از سرکرده‌هاي گروههاي تروريستي مسلح در سوريه گفت افسران ارتش و سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) کار آموزش نخستين گروه از افراد مسلح را در اردن به پايان رسانده‌اند و افراد آموزش ديده اکنون راهي سوريه شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ اين مطلب را روزنامه لوموند چاپ فرانسه به نقل از يکي از سرکرده هاي گروههاي تروريستي مسلح در سوريه اعلام کرد .

  بار ديگر  دو رويي آمريکا و غرب در تعامل با رويدادهاي سوريه مشخص شد.آمريکا و غرب نقشهاي خود را در خصوص حمايت يا مخالفت با مسلح کردن تروريستها در سوريه جابجا مي کنند اما واقعيتها بيانگر چگونگي شيوه آنها در جذب تروريستها از داخل و خارج سوريه و آموزش فنون تروريسم به آنان است .

روزنامه لوموند نوشت افسران ارتش و سيا به افراد مسلح نحوه آموزش سلاحهاي ضد تانک و ضد هواپيما را براي جنگ در سوريه آموزش داده‌اند .اين روزنامه افزود گروهي از مربيان آمريکايي در اردن به آموزش حدود سيصد فرد مسلح پايان داده اند و آماده حمل سلاح هستند .اين منبع تصريح کرد مسئولان آمريکايي چند ماه پيش با مخالفان تماس گرفته  و پيشنهاد کمک داده اند . 

وي خاطر نشان کرد آموزشها نيز  متنوع است و بين پانزده تا يک  ماه نيز طول مي کشد و تروريستها به چند گروه تقسيم مي شوند که هر يک از آنها نيز در گروههاي پنجاه نفره  هستند و هر گروه نيز به صورت مستقل به اردن سفر مي کند .خبرگزاري رويترز انگليس ، خبرگزاري فرانس پرس و شبکه تلويزيوني سي ان ان نيز افشاگري لوموند را تأييد کرده است.

همه اينها مهر تأييد  بر آن چيزي است که تعداد زيادي از شبکه هاي تلويزيوني و پايگاههاي اينترنتي و مطبوعات آمريکايي و غربي خبر داده و اعلام کرده بودند نيروهاي ويژه آمريکايي و غربي ، گروههاي مسلح را در اردوگاههاي ويژه در مرزهاي ترکيه با اردن آموزش مي دهند .علاوه بر اين  اسرائيل با گروههاي تروريستي مسلح مستقر در نزديکي بلنديهاي اشغالي جولان ارتباط دارد تا با اين گروهها هماهنگي  و کمک رساني کند. بدين ترتيب ملت سوريه به اصطلاح از سوي کساني که خودشان را دوستان سوريه مي نامند به محاصره در آمده است و آنها از هيچ چيزي براي کشتن سوريها و نابودي سوريه فروگذار  نمي کنند.

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: گروه ، تروریست ، افسر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار