خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان، نمایشگاه آثار عكس "تینا مودوتی" را با همكاری سفارت مكزیك در نقش خانه حوزه هنری اصفهان افتتاح می نماید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این نمایشگاه با حضور سفیر مكزیك و رایزن فرهنگی ایران در مكزیك در ساعت 17 بعدازظهر روز شنبه 26 اسفندماه افتتاح شده و تا 20فروردین ماه در این مكان جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.
نمایشگاه مذكور شامل 25 قطعه عكس از آثار و عكس های اجتماعی و انتزاعی "تینا مودوتی" ( عكاس ایتالیایی الاصل ) است كه از زندگی  مردم مكزیك گرفته شده اند.
لازم به ذكر است بیشتر آثار این هنرمند در موزه های بزرگ دنیا نگهداری می شود.
این نمایشگاه عكس هر روز از ساعت 9تا 12 و 16 تا 20  تا 20 فروردین در نقش خانه حوزه هنری اصفهان آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.
گفتنی است، تینا مودوتی با نام اصلی( آسونتا آدلایتا مودوتی) در سال 1896 در شهر اودین ایتالیا به دنیا آمد و هفده ساله بود كه به همراه خانواده اش به ایالات متحده آمریكا مهاجرت كرد. در سال 1921 با عكاس مشهور آمریكایی ادوارد وستون آشنا گردید. دوران عكاسی مودوتی به دوره رمانتیك و دوره انقلابی تقسیم می شود. وی دارای فعالیت های سیاسی در دورانی كه  تناقضات سیاسی و اقتصادی در مكزیك و در واقع بسیاری از مناطق آمریكای مركزی و جنوبی تشدید شد نیز شركت داشت و حتی در دورانی تبعید شد. تینا مودوتی در سال 1942 بر اثر نارسایی قلبی در گذشت./ي2

برچسب ها: نمایشگاه ، عکاس ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار