سخنگوی ائتلاف وحدت شیعه و سني گفت: تنها راهكار مقابله با سياست تفرقه‌انداز جدايي شيعه و سني از سوي صهيونيست‌ها اتحاد است.

"علیرضا فرقانی" در ارتباط با کنفرانس جدایی شیعه و سنی و اهداف آن که در دانشگاه تل‌آويو اسرائيل برگزار شد، گفتگويي را با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران انجام داده كه مشروح آن را مي‌خوانيد.

هدف رژيم صهيونيستي از برگزاری کنفرانس "جدایی شیعه و سنی" در دانشگاه تل‌آویو چه بوده است؟

دکترین «تفرقه بیانداز و حکومت کن» سابقه چند سده‌ای در جهان دارد، هم‌اکنون نیز در دانشگاه لندن رشته علوم سیاسی برای دانشجوبان نخبه به صورت کلاس‌های فوق‌العاده این دکترین به همراه استراتژی‌های آن تدریس می‌شود. اولین بار انگلیسی‌ها در دوران استعمار کهنه از این سیاست برای پیگیری اهداف اقتصادی با رویکرد سیاسی خود در کشورهای مستعمره یا اقماری استفاده کردند. متاسفانه سیاست انگلیسی‌ها تا حدودی موفق عمل کرده و موجب جدایی جهان اسلام از یکدیگر شده است.

اتحاد جهان اسلام موضوعی است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی همواره جزو سیاست‌های کلان کشورمان بوده و «روز قدس» نماد این اراده مقدس است که امام راحل با مطرح کردن آن، مترصد مهار کردن دکترین شوم انگلیسی‌ها بودند. هم‌پیمان شدن با فلسطینی‌های اهل سنت، نشانگر حسن نیت جمهوری اسلامی در این مهم است.

در مقابله با سیاست اتخاذ شده جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته؛ شاهد هجمه تبلیغاتی استکبار جهانی در جهان اسلام خصوصا در منطقه خاورمیانه هستیم. استکبار جهانی با ایجاد شکاف ميان مسلمانان، منافع سیاسی و اقتصادی خود را دنبال می‌کند و رژيم صهيونيستي نیز که دست‌ساخته استعمار انگلیس است با حمایت از سیاست جدایی شیعه و سنی راهی جزء اختلاف‌افکنی بین مسلمانان نمی‌بیند، چرا که تجربه حمله نظامی، تهدید، تحریم و … نتایج مورد نظر را برایشان به ارمغان نیاورده است.

چرا این سیاست از طرف دشمنان علنی شده تا جایی که برای آن کنفرانس برگزار می‌کنند؟

جواب این سوال در مفهومی است به نام شیطان‌شناسی. وقتی شیطان از مرحله مسوله برای توجیه افکار و اعمال خود و مزینه برای زینت دادن و زیبا جلوه دادن نقشه‌های شوم خود شکست می‌خورَد راهی جز علنی کردن و اعلان آن به‌واسطه اعوان و انصار خود در زمین ندارد. به نوعی آخرین تیر شیطان محسوب می‌شود برای ترویج افکارش تا بلکه افراد سست ایمان بدینوسیله جذب شوند.

پس از شکست نسبی دکترین «تفرقه بیانداز و حکومت کن» توسط استراتژی مرزبندی قومیتی در جغرافیای کشورهای مسلمان (مانند کشمیر که وسط هند و پاکستان و یا قوم بلوچ بین ایران و پاکستان) و راه‌اندازی فرقه‌های ضاله‌ای مانند وهابیت برای تفرقه انداختن و حکومت کردن، باید تغییری در این استراتژی می‌دادند که ظاهرا در نهایت تصمیم گرفتند با برپایی کنفرانس علمی علنا به تبیین این دکترین و رهیافت‌های پیاده‌سازی آن بپردازند.

راهکارهای مقابله با سیاست ” جدایی شیعه و سنی” اسرائیل چیست؟

ضمن محكوميت كنفرانس مذكور كه با هدف تفرقه‌افكني انجام شده، تنها راهکار مقابله با این سیاست "اتحاد، اتحاد، اتحاد" است. نقش رهبران جهان اسلام در این بین بسیار کلیدی و حائز اهمیت است. آنان با حوزه نفوذی که دارند می توانند نقشه‌های جهان غرب را در این خصوص بر ملا ساخته و در تحکیم صفوف مسلمانان نقش موثرتری ایفاء نمایند.

ضرورت افزایش آگاهی جهان اسلام از ظرفیت‌های موجود خود از طریق رسانه‌های جمعی جهان اسلام اجنتاب‌ناپذیر است. «وحدت جهان اسلام» بهترین راهکار مقابله با سیاست تفرقه است.

همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی با جهت‌گیری راهکارهای عملی اتحاد دنیای اسلام می‌تواند کمک خوبی برای تشریک مساعی دلسوزان مبحث وحدت جهان اسلام با محوریت نقاط اشتراک و دوری از افتراق مسلمانان جهان باشد.

البته چون این کنفرانس در دانشگاه تل‌آويو برگزار شد راهکار دیگری هم دارد و آن «محو اين رژيم از صفحه روزگار» است. یعنی ما تنها با رژيم صهيونيستي است که خیلی رغبتی به تقابل جنگ نرم و مقابله متقارن با آنان را نداریم و به فرموده امام راحل محو اين رژيم یعنی حذف فیزیکی آن، که می‌تواند مشکلات منطقه و بلکه بشریت را حل کند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: رژیم ، صهیونیستی ، تفرقه ، سنی ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار