جمعي از تشکل‌هاي دانشجويي، دانشجويان و طلاب صبح امروز 2 اسفند در اعتراض به کشتار شيعيان در پاکستان مقابل سفارت پاکستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران جمعي از دانشجويان، طلاب حوزه علميه قم و تعدادي از تشکل‌هاي دانشجويي به علت عدم برخورد جدي با عمليات تروريستي عليه شيعيان پاکستان در مقابل سفارت اين کشور تجمع کردند.

تجمع کنندگان با شعارهاي "لبيک يا حسين"، "يا علي يا حيدري"، "مرگ بر آل سعود، آل يهود" و "آمريکا + اسرائيل+ سعودي = تروريسم" حمايت خود را از مردم شيعه و سني پاکستان ابراز کردند.

اتحاديه تشکل‌هاي فرهنگي علما و طلاب جمهوري اسلامي افغانستان نيز با محکوم کردن جنايت هولناک و اسف بار کشتار شعيان در پاکستان توسط امال استکبار در اين تجمع شرکت کردند.

 تجمع کنندگان براين باورند که سردار آن‌ها "حسين بن علي است" و بنا به فرمايشات ابن امام بزرگوار هر جا به آن‌ها ظلم و ستم شود، همان جا کربلاي آن‌هاست و تروريست‌ها نمي‌توانند با اين کشتار موجب خوف مسلمين به ويژه شيعيان شوند.

غلام محمد فخرالدين رئيس وحدت مسلمين پاکستان در قم در حاشيه اين تجمع در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هدف از قيام پاکستان مقابله با استکبار جهاني و ظلم و ستم روا داشته بر آنان است.

وي افزود: آن‌ها قبلا به صورت فردي دست به ترور مي‌زدند در حالي که امروز شاهد نسل کشي و کشتار دسته جمعي از سوي آن‌ها هستيم.

وي در مورد بيداري اسلامي در پاکستان يادآور شد: دشمن همواره مي‌ترسد که شعيان باعث انقلاب و بيداري اسلامي در پاکستان شوند به ويژه در شهر کويته که نقطه وصل ايران و پاکستان است و به همين خاطر به دنبال ناامني در اين منطقه هستند.

وي در پايان سخنانش خاطر نشان کرد: اين وظيفه ماست که در ايران و در مقابل اين عمل شوم و غيرانساني اعتراض خود را به جهانيان نشان دهيم و بايد قوه قضاييه پاکستان اين سکوت را بشکند تا مردم دست به تظاهرات در پاکستان نزنند در خواست اصلي مردم به نظر وي اين است که دولت نتوانسته کويته را حفظ کند بنابراين بايد آن را به دست ارتش بسپارد تا بتواند تروريست‌هايي به ويژه القاعده که در آن‌جا حضور دارند را متلاشي کند.

گفتني است؛ يکي از معترضين با گريه اظهار داشت کساني که ادعاي حقوق بشر دارند و ناظر کشتار شعيان پاکستان هستند بايد به آن‌ها مرده باد گفت زيرا اين حق جوانان و کودکان شيعه پاکستاني نيست که لذت رفتن به مدرسه و رشد و تحصيل را نچشند و بي‌گناه کشته شوند.

عبدالعظيم حسيني رئيس کميته ورزش افغانستان و عضو انجمن طلاب افغانستان در ايران در حاشيه تجمع در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به دسيسه غرب مبني بر ايجاد اختلاف بين شيعه و سني تاکيد کرد اصل اختلاف شيعه و سني همان دستهاي پشت پرده آمريکا و رژيم صهيونيستي است.

وي افزود: اگر شيعه و سني و پاکستان متحد شوند جايگاه اسرائيل و آمريکا در آن جا به خطر مي‌افتد.

رئيس کميته ورزش افغانستان در ادامه بيان داشت: آن‌ها از طريق حزبي به نام لشکر صحابه بر روي شيعيان پاکستان زوم کرده‌اند و به همين خاطر ما شاهد ترورهاي گسترده در مناطق شيعه نشين هستيم.

وي با توجه به نقش دولت پاکستان در حل اختلافات خاطر نشان کرد: دولت پاکستان با سکوت خودش اين کار را امضا کرده است.

وي در پايان سخنانش خاطر نشان کرد: هدف کساني که ادعاي حقوق بشر مي‌کنند و خود را دولت مرد مي‌دانند بايد به مردم حق زندگي بدهند نه اين که موجب پايمال شدن حق آن‌ها شوند؛ در خواست ما از دولت پاکستان رسيدگي به وضع موجود و مجازات بانيان اين عمل تروريستي است.

لازم به ذکر است تجمع کنندگان در پايان با برگزاري مراسم سينه زني براي شهداي کويته به تجمع خود در مقابل سفارت پاکستان پايان دادند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، تجمع ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار